کد مطلب: 

288933

توقف فروش برخی مدل‌های اپل‌واچ در آمریکا

شرکت اپل از این هفته فروش برخی مدل‌های اپل‌واچ را در ایالات متحده آمریکا متوقف می‌کند، تا از عواقب یک حکم احتمالی در یکی از مهم‌ترین اختلافات حقوقی بر سر اختراعات در سال‌های اخیر جلوگیری کند.
اپل فروش برخی مدل‌های اپل‌واچ را در آمریکا متوقف می‌کند

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، شرکت اپل تایید کرد که از روز پنجشنبه دیگر اپل‌واچ سری ۹ و اپل‌واچ اولترا ۲ را در وب‌سایت و فروشگاه‌های خود عرضه نخواهد کرد.

این تصمیم برای توقف فروش یکی از محبوب‌ترین محصولات اپل، پس از اختلافات جاری با شرکت تجهیزات پزشکی «مَسیمو» بر سر ویژگی سنجش اکسیژن خون گرفته شده است.

اپل به صورت منظم این ساعت هوشمند را به عنوان یک دستگاه نجات‌دهنده‌ جان انسانها معرفی کرده است، که به ارتقای اپل‌واچ به صدر پرفروش‌ترین ساعت‌های مچی جهان کمک کرده است. اما کشمکش با مَسیمو این جایگاه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در ماه اکتبر، کمیسیون تجارت بین‌المللی حکم داد که اپل با حق ثبت اختراع سنجش اکسیژن خون مَسیمو، که از فناوری مبتنی بر نور برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون استفاده می‌کند، نقض حق ثبت اختراع کرده است.

اپل در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که دوره بررسی تا ۲۵ دسامبر به پایان نمی‌رسد، اپل برای رعایت حکم احتمالی، پیشاپیش اقداماتی انجام می‌دهد.»

این شرکت افزود: «اپل به شدت با این حکم مخالف است و در حال پیگیری طیف وسیعی از گزینه‌های حقوقی و فنی برای اطمینان از دسترسی مشتریان به اپل واچ است.»

اپل می‌گوید اگر حکم صادر شده پابرجا بماند، «به تمام اقدامات لازم برای بازگرداندن اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ به مشتریان در ایالات متحده آمریکا در اسرع وقت ادامه خواهد داد.»

اپل سری ۹ را در سپتامبر معرفی کرد. این ساعت دارای تراشه سفارشی اس ۹ برای پردازش سریع‌تر است و به لطف پردازشگر پیشرفته‌ای که داده‌های سنسورها و یادگیری ماشین را پردازش می‌کند، امکان کنترل ساعت با حرکات دست را فراهم می‌کند.

اختلافی ادامه‌دار

اپل می‌گوید که به اعتقاد این شرکت یافته‌های کمیسیون تجارت بین‌المللی نادرست است و باید رد شود. این شرکت همچنین قصد دارد این تصمیم را به دادگاه تجدید نظر فدرال ببرد.

علاوه بر این، اپل می‌گوید که مدارکی ارائه کرده است که نشان می‌دهد ممنوعیت چگونه بر مراقبت‌های بهداشتی، تحقیقات علمی و پزشکی و کاربران اپل واچ که به ویژگی‌های الکتروکاردیوگراف، اکسیژن خون و سایر ویژگی‌های مرتبط با سلامتی وابسته‌اند، تأثیر منفی خواهد گذاشت.

جو کیانی، مدیرعامل ایرانی-آمریکایی مَسیمو، به سی‌ان‌ان گفت که به نظر او تصمیم به توقف فروش دستگاه‌ها، جدیدترین اقدام در «نبرد حق ثبت اختراع» است.

توقف فروش برخی مدل‌های اپل‌واچ در آمریکا

اپل تاکنون برای حل این پرونده با مَسیمو تلاش نکرده است، اما کیانی گفت که آماده گفتگو است.

این دو شرکت‌ مدت‌ها است که درگیر اختلافات حقوقی هستند. در اکتبر ۲۰۲۲، اپل دو شکایت نقض حق ثبت اختراع علیه مَسیمو تنظیم کرد و ادعا کرد که این شرکت ویژگی‌های ثبت‌شده‌ اپل واچ را در ساعت هوشمند پزشکی ام ۱ خود کپی کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-12-19 11:22

افزودن دیدگاه جدید