کد مطلب: 

288798

افزایش ۲۵ درصدی صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان طی دو سال اخیر

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که امروز ده‌ها هزار میلیارد ریال برای شرکت‌های دانش بنیان هزینه می‌شود، افزود: به موجب این امر طی دو سال اخیر، ۲۵ درصد صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان افزایش یافته است.
افزایش ۲۵ درصدی صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان طی دو سال اخیر

به گزارش سیتنا، وحید یامین پور در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه چمران اهواز اظهار کرد: کاهش هزینه ازدواج و آسان سازی این امر الهی یکی از سیاست های دولت است که در این راستا برنامه ریزی های کاربردی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: یکی از این برنامه ریزی ها، توافق با واحدهای تولیدی لوازم خانگی کشور است که مطابق با همکاری مشترکی که صورت می گیرد؛ تامین جهیزیه زوج های جوان تسهیل خواهد شد.

وی افزود: بر اساس سند تحول دولت، یکی از مأموریت‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان تسهیل ازدواج است و در این راستا نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها موضوع تسهیل جوانان را به طور جد پیگیری کرده و همکاری خوبی با وزارت ورزش وجود دارد.

یامین پور ادامه داد: یکی از عوامل بالا رفتن نسبی سن ازدواج در کشور به مسائل فرهنگی مربوط می شود که باید این ذهنیت اصلاح شود.

وی نحوه سپری شدن دوران سربازی نیازمند بازنگری دانست و افزود: معتقدم که از ظرفیت جوانان در دوره سربازی به صورت تخصصی استفاده نمی شود. در وزارت ورزش و جوانان برای بیش از ۳۰۰ هزار سرباز در پادگان ها دوره مهارت های کسب و کار برگزار کردیم که به اشتغال جوانان کمک می کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت شرایط فعلی سربازی را نیازمند اصلاحاتی می داند اما در هر صورت تصمیم نهایی با ستاد کل نیروهای مسلح است البته آنها نیز به دنبال حرفه ای کردن دوره سربازی هستند.

وی با اشاره به پیشرفت های بانوان در عرصه های مختلف افزود: در مسابقات آسیایی سال جاری ۲۰درصد کاروان ورزشی از بانوان بودند که ۳۰درصد مدال ها را بانوان کسب کردند. آیا ایستادن در رتبه دوم پارالمپیک آسیایی و بالاتر از ژاپن و کره جنوبی اتفاقی است؟ چرا موفقیت های دیگر کشورها را نتیجه برنامه ریزی و سرمایه گذاری و شاخص توسعه و پیشرفت دانسته ولی موفقیت‌های چشمگیر ایران را اتفاقی می‌دانیم؟

یامین پور نرخ بیکاری کشور زیر هشت درصد عنوان کرد و گفت: کاهش نرخ بیکاری در کشور به این میزان به معنی رفع کامل مشکل بیکاری نیست. امروز ده‌ها هزار میلیارد ریال برای شرکت های دانش بنیان هزینه می‌شود که به موجب آن در دو سال اخیر، ۲۵ درصد صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان افزایش یافته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-16 09:23

افزودن دیدگاه جدید