کد مطلب: 

287841

«جزیره ارواح» نقشه‌های گوگل را به بازی گرفته است!

اگرچه در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۲، گوگل جزیره شنی به اصلاح ارواح را که در منطقه‌ای بین استرالیا و کالدونیا در اقیانوس آرام جنوبی قرار دارد، از سرویس نقشه خود حذف کرد، اما این جزیره به طور متناوب و به شکلی عجیب، هر از گاهی از زیر آب بیرون آمده و ظاهر می‌شود.
«جزیره ارواح» نقشه‌های گوگل را به بازی گرفته است!

به گزارش سیتنا، صدها سال پیش، کشتی‌ها در دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها جزیره‌ای شنی اسرارآمیز را مشاهده کردند، اما اکنون دیگر وجود ندارد و برخی از نهادها و ارگان‌هایی که درگیر تهیه نمودارهای دریایی بودند مجبور شدند آن را از نقشه‌های خود حذف کنند.

داستان «جزیره ارواح» در ۱۵ سپتامبر ۱۷۷۴ آغاز شد، زمانی که ملوان و کاشف مشهور انگلیسی، کاپیتان جیمز کوک، آن را روی نقشه قرار داد و نام آن را «چشم شنی» تعیین کرد، در حالی که مکان آن را در شرق منطقه دریای مرجان، شمال شرقی سواحل استرالیا مشخص کرد.

نقشه‌ای که شامل جزیره «Sandy Eye» است به عنوان بخشی از اکتشافات جیمز کوک در سال ۱۷۷۶ منتشر شد.

طول این جزیره را حدود ۲۴ کیلومتر و عرض آن را در حدود ۵ کیلومتر تخمین زده‌اند، یعنی مساحت آن تقریباً معادل ۱۰۰ کیلومتر مربع است و به همین دلیل گم شدن یا از دست دادن آن برای کسی آسان نیست.

در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۲، گوگل به اصطلاح جزیره شنی را از سرویس نقشه گوگل خود حذف کرد، اما این جزیره به طور متناوب و به شکلی عجیب، هر از گاهی از زیر آب بیرون آمده و ظاهر می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-11-23 15:56

افزودن دیدگاه جدید