کد مطلب: 

285977

وضعیت مطلوب اتریش در شاخص دیجیتال‌سازی کمیسیون اتحادیه اروپا

اتریش از نظر دیجیتال‌سازی از وضعیت مطلوبی در اتحادیه اروپا برخوردار است و طبق شاخص موسوم به شاخص اقتصاد و جامعه که توسط کمیسیون اروپا منتشر می‌شود، این کشور در حوزه‌های دیجیتال‌سازی شرکت‌ها و امور اداری دیجیتال وضعیت خوبی دارد، اما در توسعه دیجیتال زیرساخت‌ها همچنان مشکلاتی دارد.
وضعیت مطلوب اتریش در شاخص دیجیتال‌سازی کمیسیون اتحادیه اروپا

به گزارش سیتنا، اتریش از حیث دیجیتال‌سازی وضعیت خوبی در اتحادیه اروپا دارد. بر اساس شاخص موسوم به شاخص اقتصاد و جامعه (DESI) که توسط کمیسیون اروپا منتشر می‌شود، اتریش در حوزه‌های دیجیتال‌سازی شرکت‌ها و امور اداری دیجیتال وضعیت خوبی دارد، اما در توسعه دیجیتال زیر ساخت‌ها همچنان مشکلاتی دارد.

از این حیث اتریش از یک طرف با پوشش 92 درصد از مناطق خود با اینترنت 5G خوب اقدام کرده، اما در مقابل، تنها 55 درصد از هدف پیش‌بینی‌شده برای اتصالات اینترنتی توسط کمیسیون اروپا را کسب کرده است.

در اتریش 63 درصد از مردم مهارت‌های اینترنتی حداقلی را دارند که نسبت به میانگین اتحادیه با 54 درصد، وضعیت بهتری را نشان می‌دهد. البته هدف کمیسیون اروپا تا سال 2030، رسیدن به آمار 80 درصد برای شهروندان عضو است.

یکی از نقاظ ضعف اتحادیه اروپا، کمبود متخصص آی‌تی است که البته اتریش از این حیث پنج درصد بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-10-08 13:48

افزودن دیدگاه جدید