کد مطلب: 

284380

سوءاستفاده از اطلاعات مهم زائران اربعین با سرقت یا مفقودی گوشی‌های هوشمند

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا‌ گفت: با توجه به حجم بالای زائرین و افراد شرکت‌کننده در راهپیمایی عظیم اربعین و همچنین پایین آمدن دقت و حساسیت این افراد، امکان سرقت یا مفقودی گوشی تلفن همراه وجود دارد لذا عدم ذخیره‌سازی داده‌های مهم در حافظه تلفن همراه لازم و ضروری است.
سوءاستفاده از اطلاعات مهم زائران اربعین با سرقت یا مفقودی گوشی‌های هوشمند

سرهنگ دوم حامد محمدی سپاسی گفت: با توجه به ازدحام جمعیت و مشتاقان پیاده‌روی بزرگ اربعین لذا شاهد ورود مجرمان سایبری و سوءاستفاده‌های احتمالی از کاربران فضای مجازی در این حوزه خواهیم بود.

وی با اشاره به امکان ذخیره‌سازی اطلاعات در گوشی‌های هوشمند به هم‌وطنان و زائران عزیز توصیه کرد: ذخیره‌سازی اطلاعات مهم، حساس و شخصی در گوشی‌های هوشمند می‌تواند زمینه نقض حریم خصوصی آنان را فراهم کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در سفر اربعین امکان سرقت یا مفقودی گوشی تلفن همراه وجود دارد لذا عدم ذخیره‌سازی داده‌های مهم در حافظه تلفن همراه لازم و ضروری است.

سرهنگ سپاسی رمزگذاری را عامل مهم دیگری در ارتقاء امنیت سایبری عنوان کرد و گفت: استفاده از الگوهای رمزگذاری قوی و مناسب می‌تواند در صورت مفقودی و یا به سرقت رفتن گوشی تلفن همراه از اطلاعات ذخیره‌شده محافظت کند.

وی با بیان اینکه زائرین محترم حتماً در استفاده از وای‌فای عمومی و رایگان مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند گفت: اتصال به شبکه وای فای رایگان می‌تواند زمینه شنود اطلاعات را برای ارائه‌دهنده اینترنت عمومی فراهم کند لذا توصیه اول عدم اتصال به وای‌فای‌های عمومی و رایگان است و توصیه دوم عدم انجام کارهای مهم از این طریق است.

سرهنگ سپاسی در توصیه به زائران افزود: در صورت تمایل برای استفاده از وای‌فای‌های رایگان، حتماً به وای‌فای موکب‌های بزرگ، معروف و شناخته شده متصل شوید.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا‌ گفت: اطلاعات حساس، عکس‌ها شخصی و فایل‌های مهم را پیش از عزیمت به مرز و شرکت در مراسم پیاده‌روی معنوی اربعین از روی گوشی تلفن همراه پاک‌کرده و بر روی حافظه‌های جانبی ذخیره کنند.  

سرهنگ سپاسی با بیان اینکه بستن دسترسی اپلیکیشن‌های موبایلی به اینترنت یک ضرورت است، افزود: با توجه به احتمال اینکه زائران محترم بخواهند از وای‌فای رایگان و عمومی استفاده نمایند بستن این دسترسی‌ها ضرورت دارد.  

این مقام انتظامی ادامه داد: اگر زائران محترم قصد استفاده از یک اپلیکیشن را داشتند، می‌توانند دسترسی‌های آن اپلیکیشن را باز کرده تا فعال شده و کار خود را انجام دهند و بعد از انجام کار خود دوباره دسترسی اپلیکیشن را ببندند.  

سرهنگ سپاسی با بیان اینکه از اتصال به هات‌اسپات‌های اشخاص ناشناس جدا خودداری کنید چون پرخطرترین اتصال‌ها خواهد بود، گفت: هات‌اسپات کردن دیتای موبایل خودتان برای دیگران بهترین روش برای استفاده از اینترنت امن است. اگر دوستی اینترنت رایگان دارد، از او بخواهید با هات‌اسپات موبایل به اشتراک بگذارد و شما به وای‌فای این گوشی متصل شوید. البته، حتماً برای هات‌اسپات خود رمزعبور انتخاب کرده باشد.  

وی تاکید کرد: حتماً بعد از استفاده از وای‌فای رایگان، سریعاً وای‌فای را خاموش کنید و باز نگذارید.  

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا‌ بیان داشت : شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش گزارش‌ها مردمی در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-08-26 10:29

افزودن دیدگاه جدید