کد مطلب: 

289560

وزیر ارتباطات: ارتقا و پایش امنیت پلتفرم های بخش خصوصی و کسب و کارها با پلیس فتاست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون هک اطلاعات اسنپ فود، گفت: بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته، ارتقا و پایش امنیت پلتفرم های بخش خصوصی و کسب و کارها با پلیس فتا است و با وزارت ارتباطات نیست.
وزیر ارتباطات: ارتقا و پایش امنیت پلتفرم های بخش خصوصی و کسب و کارها با پلیس فتاست

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در مورد هک اطلاعات اسنپ فود، افزود: بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته، ارتقا و پایش امنیت پلتفرم های بخش خصوصی و کسب و کارها با پلیس فتا است و با وزارت ارتباطات نیست.

زارع پور با اشاره به لایحه حفاظت از داده های مردم در کمیسیون قضایی دولت، خاطرنشان کرد: این لایحه باتوجه به قوانین و تجربیات کشورهای مختلف از جمله اتحادیه اروپا مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت و در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال تصویب شد و هفته گذشته به هیات دولت رفت و برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضایی دولت ارجاع شد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه داده های مردم در فضای مجازی جزو دارایی های مردم محسوب می شود و حفاظت از امنیت آنها حایز اهمیت است، گفت: با تصویب آن در کمیسیون قضایی این لایحه برای تصویب به مجلس می رود تا حفاظت و امنیت داده های مردم در پلتفرم های خصوصی قانونمند شود.

در همین حال، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه هیات دولت پیرامون هک اسنپ فود، گفت: دستگاه هایی که موظف هستند موضوع هک های سایبری را بررسی کنند، مسوولیت دارند که مواردی افتا مسوولیت دارد و سازمان پدافند غیرعامل و وزارت ارتباطات در این زمینه مسئول هستند.

وی ادامه داد: این سازمان های مسوول باید مطابق با دستورالعمل ها خود را تقویت کنند و ایمنی اطلاعاتی که در دست دارند را تامین کنند و ایمنی داده های مردم به خوبی رعایت شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-01-03 19:17

افزودن دیدگاه جدید