کد مطلب: 

283294

آدم فضایی‌ها؛ سوژه جدید کلاهبرداران بازار سرمایه‌گذاری

با فراگیر شدن خبر جلسه کنگره آمریکا در رابطه با فرازمینی‌ها، برخی از عرضه‌کنندگان توکن‌ها موج جدیدی از شت‌ کوین‌های مرتبط با آدم فضایی‌ها را در صرافی‌ها عرضه کرده‌اند و این موج تبدیل به سوژه‌ای برای کلاهبرداران این حوزه شده است.
آدم فضایی‌

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، برگزاری جلسه هفته گذشته کنگره آمریکا درباره اشیای پرنده ناشناس، توجه فعالان بازار رمزارز به توکن‌های فضایی و فرازمینی را به خود جلب کرده و تبدیل به سوژه‌ای برای کلاهبرداران این حوزه شده است.

برخی در بازار رمزارز به گونه‌ای جذب یک توکن تازه‌وارد مثل آدم فضایی‌ می‌شوند که با دیدنشان تصور می‌کنید اگر روی این توکن سرمایه‌گذاری نکنید باختید.

روز چهارشنبه دیوید گراش، مامور سابق اطلاعات آمریکا از اشیا و وسایل نقلیه فضایی کشف شده‌‌ای صحبت کرد که دولت آمریکا سال‌هاست از دید عموم پنهان کرده است.

با فراگیر شدن خبر جلسه کنگره آمریکا در رابطه با فرازمینی‌ها، برخی از عرضه‌کنندگان توکن‌ها موج جدیدی از شت‌ کوین‌های مرتبط با آدم فضایی‌ها را در صرافی‌ها عرضه کرده‌اند. در همین راستا با گذشت کمتر از یک هفته از جلسه کنگره بازار ارز دیجیتال شاهد پامپ ۵۰ درصدی شت‌کوین‌های مربوط به آدم فضایی‌ها بوده و ارزش بازار توکن فضایی مانند UFO بعد از انتشار خبر به ۲۷ هزار دلار رسیده است.

در این میان باید به اصطلاح هانی‌پات در دنیای رمزارزها اشاره کرد که در چنین مواقعی افراد سودجو تله‌هایی را متناسب با زمان‌های خاص درست می‌کنند و همان توکن‌هایی که صرفا با ترند اخبار ایجاد شده و پشتوانه‌ای ندارند را برجسته‌تر نمایش می‌دهند.

این تله با منظور تلقین احساس رضایت در خریداران رمز ارزی ایجاد می‌شود که از طریق ترند شدن اخبار، خرید خود را انجام داده‌اند و تصور می‌کنند از اخبار سیاسی و اقتصادی نهایت بهره را برده‌اند. در صورتیکه افرادی که این تله را گذاشتند دقیقا همین اتفاق را می‌خواهند تا به مقاصد سودجویانه و کلاهبرداری خود برسند.

این روش کلاهبرداری زمانی قابل اجراست که هیجانات و گفتگو پیرامون موضوعی ایجاد شده و توسعه‌دهنده، شت‌کوینی با همان موضوع را به بازار عرضه می‌کند. بعد از خرید توکن توسط کاربر، دارایی خریدار قربانی قفل شده و تنها توسعه‌دهنده‌ هانی‌پات قادر به آزادسازی و بازگردانی آن است.

اغلب در چنین مواردی، پس از چند روز سازندگان یا همان توسعه‌دهندگان آن توکن، با فروش تمام دارایی‌های خود عملا ارزش بازار ایجاد شده را صفر می‌کنند و کل دارایی جمع‌آوری شده به آن‌ها تعلق پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-07-29 14:29

افزودن دیدگاه جدید