کد مطلب: 

280791

یک شرکت امنیت سایبری: نیمی از کل ترافیک اینترنت در سال 2022 ناشی از بات‌‌ها بوده است/ چت‌جی‌پی‌تی فعالیت بات‌‌ها در سال جاری را بیش از این، افزایش می‌دهد

بر اساس تحقیق جدید شرکت امنیت سایبری ایمپروا، فعالیت‌های خودکار و مخرب در وب در سال ۲۰۲۲ افزایش چشمگیری داشته و [در قیاس با آن]، ترافیک انسانی به پایین‌ترین سطح خود در هشت سال گذشته رسیده است تا جایی که تقریبا نیمی از کل ترافیک اینترنت در سال گذشته میلادی ناشی از بات‌‌ها بوده است و به دلیل ورود ابزارهای هوش مصنوعی مولد «چت‌جی‌پی‌تی» و «بارد»، تخمین زده می‌شود که فعالیت بات‌‌ها در سال جاری حتی بیش از این هم افزایش یابد.
یک شرکت امنیت سایبری: نیمی از کل ترافیک اینترنت در سال 2022 ناشی از بات‌‌ها بوده است/ چت‌جی‌پی‌تی فعالیت بات‌‌ها در سال جاری را بیش از این، افزایش می‌دهد

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، شرکت امنیت سایبری ایمپروا (Imperva) خاطرنشان کرد که از سال ۲۰۱۳  که ردیابی این روند را آغاز کرده است، این به‌اصطلاح «بات‌‌های بد» اینک در بالاترین سطح [حضورشان در اینترنت] قرار دارند.

‎به گفته محققان، به دلیل ورود ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند «چت‌جی‌پی‌تی» شرکت اوپن‌ای‌آی و «بارد» شرکت گوگل، تخمین زده می‌شود که فعالیت بات‌‌ها در سال جاری حتی بیش از این افزایش یابد.

‎کارل تریبس، از معاونان ارشد ایمپروا، می‌گوید: «بات‌‌ها از سال ۲۰۱۳ به سرعت تکامل یافته‌اند، اما با ظهور هوش مصنوعی مولد، این فناوری در ۱۰ سال آینده با سرعتی حتی بیشتر و نگران‌کننده‌تر تکامل خواهد یافت.»

وی تاکید می‌کند: «مجرمان رایانه‌ای تمرکز خود را بر حمله به نقاط اتصال رابط‌های برنامه‌نویسی-ای‌پی‌آی (API) و مدل کسب‌و‌کار برنامه‌ها افزایش خواهند داد. در نتیجه، اختلال در کسب‌و‌کار و ضربه‌های مالی بر اثر فعالیت بات‌‌های بد در سال‌های آینده حتی چشمگیرتر هم خواهد شد.»

فعالیت بات‌‌های بد می‌تواند شامل هر چیزی باشد؛ از هرزنامه‌هایی که صندوق‌ ورودی ایمیل را مسدود می‌کنند، تا سامانه‌های پیشرفته‌ای که برای هک کردن ایمیل‌ها یا حساب‌های آنلاین افراد، حملاتی خصمانه انجام می‌دهند.

‎برخی از بات‌‌ها برای اینکه نرم‌افزارهای امنیتی آن‌ها را شناسایی نکنند، حتی رفتار انسانی را تقلید می‌کنند.

‎روند نگران‌کننده دیگری که در این گزارش ذکر شده، افزایش استفاده از بات‌‌ها در جنگ‌افزارها است؛ همزمان با افزایش ۱۴۵ درصدی حمله‌های خودکار که برنامه‌های وب اوکراینی را در اوایل سال ۲۰۲۲ هدف قرار داده‌اند. این بات‌‌ها احتمالا برای ایجاد اختلال در زیرساخت‌های حیاتی این کشور، از انرژی و مخابرات گرفته تا حمل‌و‌نقل و بخش‌های مالی طراحی شده‌اند.

‎تریبس گفت: «هر سازمانی، صرف‌نظر از اندازه یا نوع صنعت، باید نگران افزایش حجم بات‌‌های بد در سراسر اینترنت باشد. سال به سال، ترافیک بات‌‌ها در حال افزایش است و اختلالات ناشی از خودکارشدن مخرب، به ایجاد خطرات ملموس تجاری منجر می‌شود- از مشکلات مربوط به شهرت نشان تجاری گرفته تا کاهش فروش اینترنتی و خطرات امنیتی برای برنامه‌های وب، برنامه‌های تلفن همراه و ای‌پی‌آی‌ها.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-05-23 09:14

افزودن دیدگاه جدید