کد مطلب: 

294344

لغو مجوز فروش برخی قطعات به هواوی توسط آمریکا

آمریکا اعلام کرده که مجوز ارسال قطعاتی همچون تراشه‌های کامپیوتری به شرکت چینی مخابراتی هواوی را که هم‌اکنون تحت تحریم است، لغو کرده است که این امر می‌تواند درآمد هواوی را کاهش دهد و همچنین به شرکت‌های آمریکایی تولیدکننده قطعات مورد نیاز هواوی ضربه بزند.
هواوی

به گزارش سیتا به نقل از رویترز، آمریکا گفت که مجوز ارسال قطعاتی نظیر تراشه‌های کامپیوتری به شرکت چینی مخابراتی هواوی را که هم‌اکنون تحت تحریم است، لغو کرده است.

این تصمیم یک ماه پس از آن اتخاذ شده است که هواوی اولین لپ‌تاپ مجهز به هوش مصنوعی را که در آن از پردازنده شرکت چندملیتی اینتل استفاده شده است به بازار فرستاد.

تولید لپ‌تاپ هواوی واکنش شدید جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا را به دنبال داشت که می‌گویند وزارت تجارت آمریکا به شرکت اینتل برای فروش تراشه کامپیوتری به هواوی چراغ سبز نشان داده است.

آمریکا به مدت یک سال درگیر بررسی سیاست‌های خود بر سر این مسئله بود که چه کالاها و تکنولوژی‌هایی می‌تواند به هواوی فروخته شود، شرکت بزرگ چینی که واشینگتن آن را تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا می‌داند.

لغو این مجوزها می‌تواند درآمد هواوی را کاهش دهد و همچنین به شرکت‌های آمریکایی تولیدکننده قطعات مورد نیاز هواوی ضربه بزند.

وزارت تجارت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به ماهیت تهدیدها و چشم‌انداز فناوری که دائماً در حال تغییر است، ما دائما در حال ارزیابی این امر هستیم که نظارت‌هایمان چکونه می‌تواند به بهترین نحو از امنیت ملی و منافع سیاست خارجی ما محافظت کند.»

این بیانیه می‌افزاید: «ما درباره هیچ مجوزی به طور خاص صحبت نمی‌کنیم، اما می‌توانیم تایید کنیم که برخی مجوزها برای صادرات به هواوی را لغو کرده‌ایم.»

خبرگزاری رویترز می‌نویسد که سخنگوی شرکت اینتل از اظهار نظر دراین‌باره خودداری کرد، اما یک منبع مطلع گفت که به برخی شرکت‌ها اطلاع داده شده که مجوزهایشان بلافاصله لغو شده است.

هواوی هنوز به این تصمیم آمریکا واکنش نشان نداده است. آمریکا در سال ۲۰۱۹ برای ممانعت از اقدام هواوی به جاسوسی از شهروندان آمریکایی محدودیت‌هایی را علیه آن وضع کرد و از آن زمان تولیدکنندگان آمریکایی ناگزیر بودند که برای داد و ستد با هواوی مجوزهایی را از واشینگتن اخذ کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-05-08 10:25

افزودن دیدگاه جدید