کد مطلب: 

279639

انتشار مصاحبه‌ای جعلی با مایکل شوماخر توسط هوش مصنوعی در مجله آلمانی

استفاده یک مجله آلمانی از محتوایی نادرست درباره مایکل شوماخر، راننده سرشناس فرمول یک، که توسط هوش مصنوعی تولید شده بود، باعث اخراج سردبیر این مجله به‌دستور ناشر شد.
انتشار مصاحبه‌ای جعلی با مایکل شوماخر توسط هوش مصنوعی در مجله آلمانی

به گزارش سیتنا، مجله هفتگی «دی آکتوئله» (Die Aktuelle)، متعلق به گروه رسانه‌ای فونکه «Funke» آلمان، در شماره تازه خود «مصاحبه‌ای» با مایکل (میشائِل) شوماخر، راننده سرشناس فرمول یک، منتشر کرد که در آن از محتوای تولیدی هوش مصنوعی استفاده شده بود.

محتوای این «مصاحبه» توسط وب‌سایتی که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کند، تولید شده بود و خانواده شوماخر اعلام کرده‌اند که این مصاحبه جعلی و نقل‌قول‌های درج‌شده در آن نیز «کاملاً ساختگی» است.

مایکل شوماخر از سال ۲۰۱۳ که حین اسکی دچار آسیب مغزی شد، در انزوای کامل زندگی کرده و دیگر در ملأعام دیده نشده‌ است، اما این مجله که با رؤیت محتوای تولیدی هوش مصنوعی به اشتباه افتاده بود، در شماره اخیر خود مقاله‌ای با تیتر «مایکل شوماخر: اولین مصاحبه!» منتشر کرد.

در پی این اشتباه، گروه رسانه‌ای فونکه از خانواده شوماخر معذرت‌خواهی کرد و بیانکا پولمان، مدیر مجلات فونکه، نیز از برکناری آنه هوفمان، سردبیر ارشد مجله یادشده، خبر داد. آنه هوفمان از سال ۲۰۰۹ مسئولیت سردبیری این مجله را بر عهده داشت.

مایکل شوماخر ۵۴ ساله راننده آلمانی فرمول یک است که پیش از این هفت بار قهرمان جهان شده است.

او در دسامبر ۲۰۱۳ در یک سانحه اسکی در تعطیلات خانوادگی در کوه‌های آلپ فرانسه دچار آسیب مغزی جدی شد و گزارش‌ها حاکی است که دارای مشکلات حافظه، حرکت و گفتار شده و در خانه‌ای نزدیک ژنو تحت مراقبت قرار دارد.

در حالی که خانواده شوماخر از زمان آن حادثه به دقت از حریم خصوصی او محافظت می‌کنند، مقاله جعلی «دی آکتوئله» مدعی شده بود که مایکل شوماخر «جزئیات بهبودی خود را فاش کرده است».

خانواده شوماخر اعلام کرده‌اند که قصد دارند از این مجله به دادگاه شکایت کنند و اقدام قانونی انجام دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-04-23 10:27

افزودن دیدگاه جدید