کد مطلب: 

278816

فرانسه هم استفاده از تیک‌ تاک در دستگاه‌های دولتی را منع کرد

وزارت خدمات بخش عمومی فرانسه اعلام کرد که با توجه به مشکلات و نگرانی‌های امنیتی دولت، این کشور تصمیم گرفته است که نصب و استفاده از اپلیکیشن چینی تیک‌ تاک را روی دستگاه‌ها و تلفن‌های دولتی ممنوع کند.
تیک‌ تاک

به گزارش سیتنا، نگرانی‌های امنیتی از استفاده از اپلیکیشن چینی تیک ‌تاک سبب شده تا استفاده از آن روی دستگاه‌های دولتی در فرانسه ممنوع شود.

بنابر بر ارزیابی این وزارتخانه این اپلیکیشن از سطح مناسبی در ارتباط با دفاع سایبری و ایمنی داده‌ها برای استفاده در دستگاه‌ها و تلفن‌های دولتی برخوردار نیست و از این رو تهدیدی امنیتی محسوب می‌شود. این ممنوعیت بلافاصله اجرایی می‌شود.

همچنین گفته شده است که نصب و استفاده از توییتر، اینستاگرام و نتفلیکس روی دستگاه‌های دولتی فرانسه نیز قرار است منع شود.

اسلواکی نیز در کنار فرانسه دست به اقدامی مشابه زده و از ممنوعیت نصب و استفاده از اپلیکیشن روی تلفن و دستگاه‌های کارکنان پارلمان این کشور خبر داده است.

ریاست نهاد پارلمانی اسلواکی در این راستا اعلام کرد، استفاده از تیک‌تاک در کل زیرساختار پارلمان این کشور بلوکه می‌شود و دستگاه‌ها و تلفن‌هایی که این اپلیکیشن روی آنها نصب شده باشد، دیگر قادر نخواهند بود به شبکه رایانه‌ای پارلمان وصل شوند.

اسلواکی در راستای این اقدام هشدار داده است، تیک تاک "مقادیر قابل توجهی از اطلاعات و داده‌ها را جمع می‌کنند که می‌توانند برای یک حمله سایبری هدفمند به کار گرفته شوند". 

چندی پیش نیز در کانادا و آمریکا  استفاده از اپلیکیشن چینی تیک تاک روی دستگاه‌های دولتی به خاطر نگرانی‌های امنیتی ممنوع شده بود.

دولت آمریکا تاریخ ۲۷ فوریه سال جاری میلادی با انتشار یک ابلاغیه، مهلتی ۳۰ روزه‌را برای پاک کردن این اپلیکیشن از روی دستگاه‌های دولتی اعلام کرده بود.

تیک ‌تاک محصول کمپانی چینی "بایت دنس" است و کاربران با استفاده از آن می‌توانند ویدئوهای کوتاه ۳ تا ۶۰ ثانیه‌ای تولید و منتشر کنند.

این اپلیکیشن به خصوص میان جوان‌ها از محبوبیت‌ زیادی برخوردار است. با این حال از مدت‌ها پیش نگرانی‌های جدی نسبت به حریم خصوصی کاربران و حفاظت از داده‌های آنان مطرح شده است.

کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند این احتمال وجود دارد که دولت چین به داده‌های کاربران تیک ‌تاک دسترسی داشته باشد. تیک‌تاک این موضوع را رد می‌کند.

شایان ذکر است که کارمندان کمیسیون اتحادیه اروپا نیز از اواخر فوریه سال جاری میلادی اجازه ندارند، از تیک‌تاک روی دستگاه‌های کاری استفاده کنند.

این کمیسیون تاریخ ۲۳ فوریه همچنین اعلام کرده بود، این اپلیکیشن باید از روی دستگاه‌های خصوصی هم که از طریق آن‌ها از برنامه‌های نرم‌افزاری کمیسیون اتحادیه اروپا استفاده می‌شود، حذف شود.

تیک‌تاک در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و ششمین شبکه‌اجتماعی پرطرفدار در جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-03-28 11:15

افزودن دیدگاه جدید