کد مطلب: 

278794

چالش‌‌های اصلی صنعت لوازم خانگی: تورم، قیمت‌گذاری دستوری و دخالت‌های بی‌مورد

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران تورم، قیمت‌گذاری دستوری و دخالت‌های بی‌مورد سازمان‌های نظارتی را مهم‌ترین چالش‌های صنعت لوازم خانگی عنوان کرد.
چالش‌‌های اصلی صنعت لوازم خانگی: تورم، قیمت‌گذاری دستوری و دخالت‌های بی‌مورد

به گزارش سیتنا، عباس هاشمی، دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه شاه بیت مشکلات کشور تورم است که همه چیز را تحت الشعاع قرار داده، گفت: اصرار دولت بر قیمت‌گذاری دیگر چالش این صنعت است؛ به طوری که علی رغم افزایش انفجاری قیمت مواد اولیه حتی داخلی که در بورس عرضه می‌شود، به نظر می‌رسد این واقعیت‌ها دیده نمی‌شود. این افزایش قیمت برای مواد اولیه‌ای که در بورس عرضه می‌شود، مثل فولاد، پتروشیمی، مس و غیره هم صادق است.

وی با بیان اینکه دولت در این شرایط می‌گوید تولیدکنندگان اجازه افزایش قیمت ندارند، تصریح کرد: هیچ منطقی بر این وضعیت حاکم نیست.

هاشمی، تورم، قیمت‌گذاری دستوری و دخالت‌های بی‌مورد سازمان‌های نظارتی از هر نوع که بخشی از زمان تولید را به خود اختصاص داده را مهم‌ترین چالش‌های صنعت لوازم خانگی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه قیمت تمام شده کالا به خاطر افزایش قیمت نهاده‌های تولید افزایش یافته و اجازه افزایش قیمت هم صادر نشده، در حال حاضر کمبود کالا در مواردی در بازار مشهود است.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه این وضعیت منجر به آسیب به واحدهای تولیدکننده و مصرف کننده نهایی می‌شود، گفت: واحد تولیدی نمی‌تواند با ضرر محصول خود را عرضه کند، مگر اینکه دولت ضرر او را جبران کند، اما اگر این مسئولیت را نپذیرد و بار مسئولیت فقط با تولیدکننده‌ای باشد که ناچار است مواد اولیه را گران بخرد و به قیمت دستوری بفروشد، امکان فعالیت وجود ندارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-03-28 02:00

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
برای تولید لوزم خانگی حمایت های سنگینی از این صنعت شده تا آنجا که دستور خاص مقام معظم رهبری را را هم دریافت کرده اند . با دستور دولت واردات ممنوع شده تا بازار بنفع این گروه باشد. با پرداخت دستمزد های کم نهایت بهره برداری را از قیمت های دستوری دولت کرده اند و حمایت ها بیشمار که نیاز به دکر انها نیست و حالا مدعی هستند که دولت در قیمت گذاری دخالت نکند تا این باند آزادانه ملت را سرکیسه کنند. هر وقت پول انرژی و مواد اولیه و دستمزد ها را با قیمت آزاد هزینه کردند و واردات هم آزاد بود انوقت مدعی قیمت گذاری متناسب با کشش بازار شوند تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد . اتخادیه میگویه مرگ حوب است برای همسایه
ارسال شده توسط Anonymous در 08 فروردين 02 - 07:16
تصویر Anonymous
بطور حیلی خلاصه اتحادیه انتظار دارد تا دولت در امور ی مانند دخالت در جلوگیری از ورود لوازم خانگی حارجی و ایجاد بازار انحصاری برای اتحادیه قاطعانه و جدی اقدام کند. دولت وظیه دار ورق های فولادی را با حواله و قیمت خیلی پاین تر از بازار در اختیار اتحادیه قرار دهد . دولت افزایش حقوق کارکنان را کنترول و دستوری مانع افزایش حقوق ها شود . دولت قیمت انرژ ی را یارانه ای بگیرد . اما دولت حق ندارد بر کیفیت و قیمت نظارت کند و باید اتحادیه آزاد بگذارد تا با نمایش های بورسی قیمت های مورد نظر خود را با استفاده از خلآ بازار که با کمک دولت ایجاد کرده و میکند بفروشد . و حلاصه تر انتظار دارند دولت به کوری چشم ملت فقط و فقط درخدمت اتحادیه باشد و موقع بریدن جیب ملت ملت را محکم نگه دارد تا خدای ناکرده به اعضای اتحادیه لگد نزنند .
ارسال شده توسط Anonymous در 08 فروردين 02 - 07:03

افزودن دیدگاه جدید