کد مطلب: 

277872

مدیرعامل شرکت مخابرات: اثر درآمدی افزایش تعرفه‌ی تلفن ثابت برای توسعه شبکه به صفر رسید!

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: افزایش تعرفه تلفن ثابت باعث افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی درآمد شرکت مخابرات ایران شد، اما با توجه به افزایش حقوق ۲۵۰ میلیارد تومانی در ماه، اثر درآمدی تعرفه برای توسعه شبکه به صفر رسیده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات: اثر درآمدی افزایش تعرفه‌ی تلفن ثابت برای توسعه شبکه به صفر رسید!

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه با حضور داوود زارعیان، معاون تجاری و محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل این شرکت که در محل مرکز همایش های ساختمان دکتر وفاغفاریان با محوریت ارائه گزارش عملکرد سالیانه در حال برگزاری است، پیرامون افزایش تعرفه هزینه ماهانه تلفن ثابت از شهریوماه امسال، گفت: بر اساس بررسی که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ داشتیم، در شبکه شرکت مخابرات از نظر درآمدی توسعه شبکه داشتیم و مشترکین ما نیز افزایش یافته اند.

وی ادامه داد: اثر درآمدی به صورت میانگین و تعداد مشترکین ما که قبض پرداخت می کنند و فعال هستند حدود ۲۰ میلیون نفر هستند.

سلطانی، اظهار کرد: درآمد ریالی و ارزی شرکت مخابرات طی ۱۰ سال به نسبت افزایش هزینه ها حدودا ۲۲ برابر شده است؛ این در حالی است که درآمد ما کاهش یافته، اما هزینه ها ۱۲ برابر شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات پیرامون هزینه های این شرکت گفت: تورم اعلامی بانک مرکزی، مرکز آمار و بحث های ریالی و ارزی تاثیر مستقیم بر هزینه های ما دارد.

وی اظهار کرد: به دنبال افزایش تعرفه، درآمد شرکت مخابرات ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، اما از طرفی افزایش حقوق ۲۵۰ میلیاردی در ماه داریم که اثر درآمدی تعرفه برای توسعه به صفر رسیده است.

سلطانی در بخشی از سخنان خود از اصحاب رسانه درخواست کرد تا توجه ویژه ای به شرکت هایی که صنعت را می چرخانند داشته باشند، چراکه به شرکت مخابرات وابسته هستند و کل اکوسیستم باید بالانس شود در غیر این صورت صنایع آسیب می بینند.

شبکه فیبرنوری آینده تلفن ثابت است

مدیرعامل شرکت مخابرات: اثر درآمدی افزایش تعرفه‌ی تلفن ثابت برای توسعه شبکه به صفر رسید!

داوود زارعیان، معاون تجاری  شرکت مخابرات هم در بخشی از سخنان خود پیرامون فیبرنوری، گفت: شبکه فیبرنوری آینده تلفن ثابت است. روند توسعه ای که تا شهریورماه در نظر گرفته بودیم محقق نشد، اما تا آبان ماه سال جاری حدود ۷۹ هزار مخاطب جدید در شبکه FTTH جذب کردیم و‌ در نظر داریم تا سال آینده به ۴۰۰ هزار مشترک برسانیم. در همین حال، طی چند ماه اخیر رشد فروش بیشتری داشته ایم.

در همین راستا مدیرعامل شرکت مخابرات نیز افزود: توسعه فیبرنوری اثراتی هم برای اپراتور دارد، کاهش هزینه نگهداری، توزیع پذیری شبکه، پایداری مشترکین و کاهش مصرف انرژی از این آثار است.

به گزارش خبرنگار سیتنا، سلطانی، خاطرنشان کرد: توسعه فیبرنوری نه تنها برای مشترکین ثابت امکانات خوبی دارد بلکه برای مصارف آینده مشترکین سیار نیز تاثیرگذار است.

جهش چشمگیر در توسعه‌ی طرح توسعه فیبرنوری در سال ۱۴۰۲

سلطانی پیرامون توسعه فیبرنوری در استان ها گفت: بر اساس مدل کسب و کاری در سال جاری، طرح جهادی توسعه فیبرنوری از خردادماه به استان ها ابلاغ شد و ۱۵ استان کار را آغاز کردند و باقی استان ها با طرح اولیه در حال کار هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات: اثر درآمدی افزایش تعرفه‌ی تلفن ثابت برای توسعه شبکه به صفر رسید!

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در همین حال گفت: طرح نجما باید برگشت اقتصادی داشته باشد تا در آینده، شرکت مخابرات دچار مشکل نشود.

سلطانی افزود: پیش بینی ما برای فیبرنوری حداقل ۴ تا ۵ میلیون پوشش است و به عنوان بزرگترین شرکت ارتباطی کشور، تاکید ویژه داریم تا در این پروژه حضور موثر داشته باشیم.

وی گفت: طرح توسعه فیبرنوری در تهران ابلاغ شده و در سال ۱۴۰۲ جهشی چشمگیر در این طرح خواهیم داشت.

زارعیان هم در بخشی از سخنان خود پیرامون در سامانه پرداخت قبوض، گفت: برخی سامانه ها به دلایلی دیرتر واریزی را به حساب مخابرات انجام می دهند، بنابراین از مشترکین می خواهیم از کانال های کاملا مخابراتی پرداختی های قبوض مخابراتی خود را انجام دهند.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-02-27 11:24

افزودن دیدگاه جدید