کد مطلب: 

274866

احتمال جریمه‌ی شرکت مخابرات در صورت اصلاح نکردن تعرفه‌های تلفن ثابت

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای رقابت، گفت: وظیفه شورای رقابت در مواجهه با افزایش تعرفه تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات ایران، اطلاع‌رسانی ضد رقابتی، انحصاری و مغایر با قانون بودن این رویه بود و این شورا حکم خود را صادر کرده و مستندات طی نامه‌نگاری‌هایی برای سازمان‌های بازرسی، تعزیرات و قوه قضائیه ارسال و حکم ارائه شده است.
احتمال جریمه‌ی شرکت مخابرات در صورت اصلاح نکردن تعرفه‌های تلفن ثابت

«سپهر دادجوی توکلی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون مخالفت شورای رقابت با اعمال تعرفه‌های جدید تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات ایران، گفت: ماهیت شورای رقابت، شبه قضایی است و یک شورای کاملا فرادستگاهی محسوب می‌شود؛ بدین معنا که نه دولت و نه قوه‌‌ی مقننه بر آن تسلطی ندارند و در حقیقت حکم رئیس شورا که برای مدت شش سال به امضای رئیس جمهور می‌رسد، حتی توسط وی نیز تغییری پیدا نخواهد کرد و بنابراین شورای رقابت دستگاه مستقل حاکمیتی به شمار می‌رود.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای رقابت، ادامه داد: شورای رقابت رویه ضد رقابتی و انحصاری را رصد و تشخیص می‌دهد و متناسب با آن حکم خود را صادر می‌کند و سپس احکام برای اجرا یا تجدیدنظر به قوه‌ی قضاییه ارسال می‌کند.

وی، خاطرنشان کرد: طی جلساتی که شورای رقابت با شرکت مخابرات ایران تشکیل داد، این شرکت تاکنون اعتراضی به رای شورای رقابت ندارد و تخلف صورت گرفته، شفاف است، بنابراین رویه افزایش تعرفه تلفن ثابت باید توسط شرکت مخابرات ایران اصلاح شود.

دادجوی توکلی، تاکید کرد: وظیفه شورای رقابت در مواجهه با افزایش تعرفه تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات ایران، اطلاع‌رسانی ضد رقابتی، انحصاری و مغایر با قانون بودن این رویه است و این شورا مانند دادگاهی، حکم خود را صادر کرده و مستندات طی نامه‌نگاری‌هایی برای سازمان‌های بازرسی، تعزیرات و قوه قضائیه ارسال و حکم ارائه شده است و از این پس هر اتفاقی که رخ دهد از حیطه وظایف شورای رقابت خارج خواهد بود.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای رقابت، در پایان اشاره کرد: در قانون موادی پیش‌بینی شده است که اگر بر اساس رای شورای رقابت انجام نشود، متناسب با آن برای شرکت مخابرات ایران جرائمی در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-12-04 12:39

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
نه داداشی نگران نباش این باند دم همه را دیده و شما هم دیدی که سیستم هیچ حساسیتی به شکایت شورای رقابت نشان نداد ما که پیر شدیم بازنشسته و زورمان به این باند مافیا نرسید نصیحت میکنم عمر بر باد نده و این باند تا دینار آخر منابع ملت را در مخابرات خواهد بلعید و فقط باید گفت .. بر مسببان و عارتگران مخابراتی
ارسال شده توسط Anonymous در 14 آذر 01 - 23:23

افزودن دیدگاه جدید