کد مطلب: 

273262

ایلان ماسک: ممکن است تلاش‌های روسیه برای توقف استارلینک در اوکراین جواب دهد!

ایلان ماسک، مالک شرکت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس اعلام کرد: روسیه در تلاش است تا سیستم اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در اوکراین متوقف کند و لذا ممکن است علی‌رغم منابعی که برای حفاظت از استارلینک سرمایه گذاری شده است، این سیستم کار خود را در فضای اوکراین ادامه ندهد.
ایلان ماسک: ممکن است تلاش‌های روسیه برای توقف استارلینک در اوکراین جواب دهد!

به گزارش سیتنا به نقل از اسپوتنیک، ایلان ماسک در توییتر نوشت: استارلینک تنها سیستم ارتباطی است که هنوز در اوکراین کار می‌کند و روسیه فعالانه در تلاش است تا استارلینک را متوقف کند. برای محافظت از آن، اسپیس ایکس منابع عظیمی را ارسال کرده است، با این وجود، استارلینک هنوز ممکن است متوقف شود.

پیشتر اعلام شده بود شرکت اسپیس ایکس دیگر نمی تواند هزینه نگهداری از سیستم ارتباطی ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین را بپردازد و از پنتاگون می خواهد که این هزینه ها را پرداخت کند.

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: ما به خوبی از اهمیت توانایی اوکراین برای حفظ ارتباط پایدار مطلع هستیم.

به گفته سخنگوی کاخ سفید، پنتاگون در حال «همکاری با متحدان و شرکاست تا بهترین گزینه را برای حمایت از نیازهای اوکراین پیدا کند.»

پایانه‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از زمانی که برای اولین بار وارد اوکراین شد یک منبع ارتباطی حیاتی برای ارتش این کشور بود و حتی در شرایطی که خطوط تلفن همراه و شبکه اینترنت قطع بود، منبعی قابل اعتماد برای ارتباطات ارتش اوکراین بود.

سی‌ان‌ان، نوشت: تاکنون تقریبا حدود ۲۰ هزار واحد ماهواره‌ای استارلینک به اوکراین اهدا شده است.

ایلان ماسک هم در توییتر خود نوشت که این عملیات تا کنون برای شرکت اسپیس‌ایکس بالغ بر 80 میلیون دلار هزینه داشته و تا پایان سال جاری میلادی این هزینه از 100 میلیون دلار فراتر خواهد رفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-10-15 22:45

افزودن دیدگاه جدید