کدخبر :295577 پرینت
17 خرداد 1403 - 16:20

«نمایش اجباری تبلیغات به کاربران» در اینستاگرام علی رغم عدم رضایت کاربران

شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال آزمایش نوع خاصی از نمایش تبلیغات است که کاربران امکان رد کردنشان یا عبور از آن‌ها را ندارند. به نظر می‌رسد اینستاگرام به واسطه این ویژگی آزمایشی، به دنبال گرفتن بازخورد کاربران است اما بعید به نظر می‌رسد اجبار در دیدن تبلیغات، رضایت افراد را در پی داشته باشد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، قابلیتی که ad break به معنی «وقت تبلیغات» نام گرفته است همراه با نمایش آگهی‌ها، یک ثانیه‌شمار نیز به کاربر نشان می‌دهد که برخلاف دیگر آگهی‌های معمول، نمی‌توان از آن عبور کرد.

عملکرد دیگر بخش‌های برنامه اینستاگرام تا زمان رسیدن ثانیه‌شمار به عدد صفر، از کار می‌افتند.

در بخش توضیحات این شیوه جدید آگهی‌ها در اینستاگرام آمده است: «گاهی ممکن است پیش از ادامه مرور [محتوا] لازم باشد تبلیغی را مشاهده کنید.»

این پلتفرم متعلق به شرکت متا در حال حاضر به کاربران این اجازه را می‌دهد تا تبلیغاتی را که در خلال دیدن ویدیوها و تصاویر می‌بینند، رد کنند.

اینستاگرام ضمن تایید آزمایش این قابلیت به بی‌بی‌سی انگلیسی گفت این شبکه اجتماعی همواره در حال آزمایش قالب‌هایی است که بتواند برای آگهی‌دهندگان ارزش ایجاد کند.

در این بیانیه تاکید شده است در صورتی که آزمایش‌های فعلی منجر به تغییر شیوه نمایش آگهی‌ها شود، این پلتفرم اطلاعات بیشتری درباره آن ارائه خواهد داد.

به نظر می‌رسد اینستاگرام به واسطه این ویژگی آزمایشی، به دنبال گرفتن بازخورد کاربران است اما بعید به نظر می‌رسد اجبار در دیدن تبلیغات، رضایت افراد را در پی داشته باشد.

برخی کاربران در واکنش به این موضوع، این آزمایش اینستاگرام را تصمیمی صرفا برای کسب درآمد بیشتر توصیف کردند.

شماری دیگر واکنش جدی‌تری از خود نشان داده و گفتند در صورت عمومی شدن این شیوه نمایش تبلیغات، این پلتفرم را تحریم خواهند کرد.

متا اولین شرکتی نیست که به دنبال نمایش آگهی‌های اجباری در پلتفرم‌های خود است.

یوتیوب سال‌هاست به مشترکان رایگان خود تبلیغاتی را نمایش می‌دهد که امکان رد کردن آن‌ها وجود ندارد. این تبلیغات در ابتدا، میانه و انتهای ویدیوها نمایش داده می‌شوند و آگهی‌دهندگان می‌توانند بسته به بودجه و استراتژی خود، طول آن‌ها را انتخاب کنند.

برخی کاربران یوتیوب برای ندیدن این آگهی‌ها سراغ ابزارهای مسدودکننده تبلیغات رفته‌اند اما گوگل اخیرا در کارکرد این ابزارها اخلال ایجاد کرده است تا عملکرد آن‌ها را محدود کند.

هنوز مشخص نیست وادار کردن کاربران به مشاهده تبلیغات ممکن است چقدر به سود شرکت‌ها باشد.

مطالعه‌ای که در ژانویه ۲۰۲۴ از سوی شبکه اجتماعی تیک‌تاک صورت گرفت، نشان داد اجبار کاربران به دیدن آگهی‌ها حتی ممکن است به تعامل کمتر افراد با آن‌ها منجر شود.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.