کد مطلب: 

270408

ببینید| زارع‌پور: راه‌اندازی نهضت فیبرکشی در کشور نیازمند کمک همه بخش‌های مرتبط است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از طرح‌های راهبردی که وزارت ارتباطات دنبال می‌کند، طرح فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها است که نیاز به راه‌اندازی نهضت فیبرکشی در کشور دارد و این امر مستلزم پای‌کار آمدن همه بخش‌های مرتبط است.
 عیسی زارع‌پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه سفر 23 تیرماه سال جاری رئیس‌جمهور به کرمانشاه گفت: یکی از طرح‌های راهبردی که وزارت ارتباطات دنبال می‌کند، طرح فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهاست، ارائه شبکه و اینترنت بر بستر فیبرنوری، فناوری چند دهه آینده دنیاست و کشور‌ها در حال حرکت به این سمت هستند. این کار بسیار بزرگی است که نیاز به راه‌اندازی نهضت فیبرکشی در کشور دارد و این امر مستلزم پای‌کار آمدن همه بخش‌های مرتبط است.

زارع‌پور با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد 20 میلیون درگاه فیبرنوری در کشور تا پایان دولت سیزدهم، گفت: با اجرای این طرح 80 درصد خانوار‌های کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار خواهد گرفت، در همین راستا زیرساخت‌های قانونی لازم نیز فراهم شده است.

ایجاد 20 میلیون درگاه فیبرنوری در کشور را تا پایان دولت سیزدهم هدفگذاری کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات درباره برنامه‌های این وزارت برای استان کرمانشاه گفت: یک ماه و نیم پیش از 20 میلیون پورت فیبرنوری، 9 میلیون پورت فیبرنوری برای 9 اپراتور تبدیل به تعهد شد، از این تعداد یکی از اپراتور‌هایی که کار آن نهایی شد، برای استان کرمانشاه بود که کار خود را شروع کرده است.

وی تأکید کرد: تا پایان سال پنج میلیون پورت از 20 میلیون پورت در کل کشور اجرایی خواهد شد که در حال حاضر حدود یک میلیون و 600 هزار پورت محقق شده است، این امر سرعت شبکه را حتی تا 100 برابر بالاتر خواهد برد.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-07-14 11:56

افزودن دیدگاه جدید