کد مطلب: 

267410

راه‌اندازی سیستم بازرسی مردمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پیش از آنکه شما را بازرسی کنند، خود ما باید به بازرسی بخش‌های مختلف سازمان بپردازیم زیرا نظرات دریافتی مردم از این بازرسی‌ها برای بنیاد شهید و امور ایثارگران اهمیت دارد.
 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

به گزارش سیتنا، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح روز یکشنبه هفتم فروردین ماه در دیدار با مدیران شرکت «متد» با تبریک حلول سال نو و اعیاد شعبانیه و با اشاره به تأکید رئیس جمهور در دیدار با جانبازان مجتمع بازتوانی جانبازان اعصاب و روان نیایش مبنی بر جدیت در ارائه خدمات درمانی مناسب به جانبازان، گفت: امسال در بنیاد شهید و امور ایثارگران سال سازمان‌دهی مجدد سازمان‌های مختلف بنیاد خواهد بود. بر اساس تصمیمات گرفته شده، اساسنامه موسسه‌های وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران بازبینی خواهد شد که در این مسیر چهار بازوی اجرایی «خدمات دهندگی»، «معاضدت حقوقی و قضایی»، «فرهنگی» و «اقتصادی» مورد توجه خواهد بود.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به امر خودکفایی توجه خواهیم داشت، گفت: بنیاد یکی از نهادهای پاسخگوست و ما به عنصر مهم پاسخگویی به جامعه ایثارگری توجه ویژه داریم. بنیاد باید به جایی برسد که وظیفه آن است و در این راستا به حوزه‌های مختلف که وظیفه خدمت‌رسانی به ایثارگران را دارند، توجه خواهیم داشت. وظیفه ما ارائه خدمت به جامعه ایثارگری با حفظ کرامت این عزیزان است و باید در این زمینه در جهان اول باشیم و کشورهای دیگر از ما الگوبرداری کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: به طورکلی اشکال در طراحی استراتژی‌هاست که مناسب با کارکردهای اجتماعی و فرهنگی نبوده است. همچنین در حال بازسازی حقوقی ارکان بنیاد و امور ایثارگران هستیم زیرا ارکان در بنیاد گم شده بود.

وی با تأکید بر ضرورت دریافت خدمات از بخش دولتی گفت: باید بخش دولتی را وادار کنیم به ایثارگران خدمات لازم و قانونی را ارائه دهد و با مشارکت بخش دولتی و خصوصی به تأمین و خرید خدمات بپردازیم و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این بخش به صورت ناظر عمل کند. در شرکت‌هایی مانند شرکت «متد» دریافت خدمات از بخش دولتی ضرورت دارد و این شرکت باید از سه بخش بیمه‌ها، کمک دولت و همچنین توانمندی‌های خود بودجه‌اش را تأمین کند.

همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع دیگری بود که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به آن پرداخت و تصریح کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر موضوع تولید دانش‌بنیان در شعار سال ۱۴۰۱، بنیاد نیز به این حوزه ورود خواهد کرد و باید توسعه‌دهنده همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و به سراغ شرکت‌های دانش‌بنیان با استراتژی خلق ثروت برود. بنیاد از همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کند و این شرکت‌ها می‌توانند طرح‌های خود را به شرکت «متد» ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور درباره ضرورت ارائه خدمات به جانبازان گفت: یکی از موارد مطرح شده ساخت بیمارستان است و ما به مراکزی برای بیماران اعصاب و روان که تعدادشان هم کم نیست، نیاز داریم که این مراکز باید خدماتی دیگر مانند دندانپزشکی و آی سی یو نیز ارائه دهند. باید در بیمارستان‌های بزرگ اعصاب و روان؛ بخش آی سی یو، بخش داخلی و ‏دندانپزشکی ایجاد کنیم تا جانبازان اعصاب و روان برای دریافت این خدمات با مشکل مواجه نشوند. از آنجا که اغلب ایثارگران به سن سالمندی رسیده‌اند، توجه به خدمات درمانی به این عزیزان حائز اهمیت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از راه‌اندازی سیستم بازرسی مردمی در بنیاد خبر داد و اظهار کرد: پیش از آنکه شما را بازرسی کنند خودتان به بازرسی بخش‌های مختلف سازمانتان بپردازید زیرا نظرات دریافتی از این بازرسی‌ها برای بنیاد اهمیت دارد.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: باید برای موارد خاص، اورژانس اجتماعی یا مرکزی شبیه آن در بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد و به مسائل ایثارگران رسیدگی شود. شرکت «متد» برای برنامه‌های اقتصادی خود نیز باید از گروه‌های جهادی استفاده کند. اقتصاد وقف اقتصاد مهمی در دنیاست و حوزه ایثار و شهادت نیز حوزه مهمی در بخش وقف محسوب می‌شود. امسال باید سال تحول ماهوی و اساسی در حوزه خدمات باشد و امیدوارم به این هدف‌گذاری‌ها با کمک همکاران دست یابیم و بهترین خدمات را به جامعه ایثارگری ارائه دهیم.

دکتر عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران روزانه به حدود ۶۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد، گفت: بنیاد باید خدماتی که به جامعه هدف ارائه می‌دهد را مدیریت کند. جانبازان کانادین یکی از گروه‌هایی هستند که باید صحیح‌ترین خدمات به آنها ارائه شود.

وی اضافه کرد: شرکت «متد» در چند زمینه از جمله خدمات ارتز و پروتز، روانپزشکی و خدمات آمبولانس فعالیت دارد که در این بین باید روی خدمات روانپزشکی و همچنین ارتز و پروتز بیشتر تمرکز کرده و خدمات باکیفیت ارائه دهد.

گفتنی است شرکت «متد» به عنوان بازوی بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال حاضر با ۱۱۰۵ طرح در ۱۱ بیمارستان کشور به جانبازان و ایثارگران خدمات ارائه می‌دهد. این مجموعه با پنج مرکز ارتز و پروتز، دو مرکز تصویربرداری، هفت درمانگاه، یک داروخانه و سه مرکز تشخیصی، درمانی و توانبخشی در حال خدمت رسانی به جانبازان و ایثارگران است.

مدیران شرکت «متد» در این نشست از ظرفیت‌ها و چالش‌های این شرکت از جمله کمبود نقدینگی در ارائه خدمات به ایثارگران سخن گفتند و با ارائه راهکارهایی از جمله نوسازی ناوگان درمان و افزایش تعداد تخت‌ها در بیمارستان‌های سراسر کشور از مساعدت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بهبود شرایط تشکر کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-03-28 15:08

افزودن دیدگاه جدید