کد مطلب: 

270122

ارائه ۲۵ نوع خدمت الکترونیکی به ایثارگران

بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۰۰ نوع خدمت الکترونیکی به جامعه هدف سه و نیم میلیونی خود ارائه می‌کند، که ۲۵ خدمت آن الکترونیکی و از سامانه ایثار انجام می‌شود.
ایثارگران

به گزارش سیتنا، براساس بند «و» تبصره 7 قانون بودجه سال 1401، همه دستگاههای اجرایی مکلفند پنجره واحد خدمات هوشمند خود را حداکثر تا شهریورماه ۱۴۰۱ راه‌اندازی کنند.

وقتی از مردم می پرسیم برای چه کاری به یک اداره مراجعه کردند، یکی از شهروندان می گوید، برای امور مربوط به کمک معیشتی مراجعه کرده است. شخص دیگر هم می گوید که پرونده ایثارگری اش نواقصی دارد که برای تکمیل آنها آماده است.

این مواردی است از مراجعه مردم به یکی از ادارات دولتی ( بنیاد شهید و امور ایثارگران) که البته می تواند برخی از آنها به صورت غیرحضوری و در بستر دولت الکترونیک انجام شود. بنیاد شهید و امور ایثارگران هم جز سازمان ها و نهادهایی است که به این سطح از خدمات رسیده است.

محمدحسینی مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص سامانه ایثار می گوید: این سامانه خدماتی از بحث کمک معیشتی تا بهداشت و درمان و حوزه های مختلف را که مورد نیاز جامعه هدف ما است، کاملا الکترونیکی در اختیار آنها قرار می دهد.

به گفته مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران سه و نیم میلیون نفر تحت پوشش دارد که حدود 100 خدمت الکترونیکی به آنها ارائه می شود.

علی نقیان افجه ای مدیر کل پاسخگویی و مراجعات بیناد شهید و امور ایثارگران بنیاد شهید با اشاره به اینکه بیشترین درخواست و ثبت الکترونیکی خدمات مربوط به مسکن و اشتغال است، می گوید: براساس آماری که سازمان استخدامی داده و پذیرفته است، حدود 25 خدمت این نهاد کاملا الکترونیکی انجام می شود، 28 خدمت هم نیمه الکترونیکی است. حدود 40 خدمت دیگر هم تا پایان امسال الکترونیکی خواهد شد.

وی می افزاید: از بین مراجعان، فقط یک سوم آنها نیاز به خدمات حضوری داشتند و بقیه می توانستند درخواست های خود را الکترونیکی ثبت کنند.

به گفته مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران سه و نیم میلیون نفر تحت پوشش دارد که حدود 100 خدمت الکترونیکی به آنها ارائه می شود.

خانمی از مراجعان به بنیاد شهید میگوید که کد ایثارگری دارد ولی نمی داند باید به کجا مراجعه کند. یکی دیگر از مراجعه کنندگان هم می گوید که چون تلفن همراهش به اینترنت مصل نشده چندباری اعضای خانواده اش برای ثبت درخواست تلاش کرده اند ولی موفق نشده اند برای همین مجبور شده است حضوری به بنیاد شهید مراجعه کند.

در این بین 12 وب سرویس با اتصال به 25 دستگاه اجرایی برای خدمات رسانی بهتر و کاهش مراجعات حضوری راه اندازی شده است.

کورش محمدحسینی مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این باره می گوید: براساس آمار سال گذشته حدود چهار میلیون بار وب سرویس های ما توسط دستگاه های مختلف اجرایی فراخوانی شده اند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران به سامانه جامع هوشمند ملی متصل شده است و جامعه هدف می توانند امورات خود را با وارد کردن کد ملی، انجام دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-07-05 09:42

افزودن دیدگاه جدید