کد مطلب: 

266528

قطع اینترنت برخی شهرهای اوکراین در پی حمله‌ی سایبری به زیرساخت‌ها

گروه رصد اینترنتی نت‌بلاکس خبر داد که با حمله‌ی سایبری هکرهای تحت حمایت روسیه به بخشی از زیرساخت‌های اینترنتی در اوکراین، اینترنت برخی شهرهای این کشور از جمله خارکف که دومین شهر بزرگ این کشور است، قطع شده است.
قطع اینترنت برخی شهرهای اوکراین در پی حمله‌ی سایبری به زیرساخت‌ها

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، برخی رسانه‌های محلی و کاربران شبکه‌های اجتماعی در اوکراین خبر دادند که با تشدید بحران نظامی بین روسیه و اوکراین، بخش زیادی از مردم محلی اوکراین دسترسی به اینترنت را از دست داده اند زیرا هکرهای تحت حمایت روسیه، زیرساخت‌های اینترنتی را در مناطقی مانند خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین هدف قرار داده اند. به گفته گروه های جامعه مدنی، احتمال حمله مستقیم روسیه به زیرساخت های اینترنتی اوکراین بسیار زیاد است.

به گفته یک گروه حامی دیجیتال به نام NetBlocks، یک اختلال قابل توجه اینترنت در خارکف واقع در شمال شرقی اوکراین، حدود 25 مایلی از مرز روسیه رخ داده است. طبق گزارشی که در The Verge منتشر شد، طبق پروژه تشخیص و تجزیه و تحلیل قطعی اینترنت (IODA) در جورجیا تک، قطعی جزئی اینترنت درست قبل از نیمه شب 23 فوریه آغاز شد و تا صبح 24 فوریه ادامه داشت.

قطع اینترنت بر ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی Triolan که به تعدادی از شهرها و مناطق دیگر در سراسر اوکراین، از جمله خارکف خدمات ارائه می‌دهد، تأثیر می‌گذارد.

قطع اینترنت برخی شهرهای اوکراین در پی حمله‌ی سایبری به زیرساخت‌ها

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.8 (6 رای)
سیتنا 1
2022-02-26 00:37

افزودن دیدگاه جدید