کد مطلب: 

265958

ضعف مدیریتی و تیم‌سازی از مهمترین چالش‌های کسب و کارها است

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: حدود 25 درصد کسب و کارهای نوپا در دنیا طی یک سال ابتدایی از بازار خارج و دچار شکست می‌شوند و 75 درصد آن‌ها نیز در پایان سال دهم در بازار حضور ندارند که وقتی دلایل شکست آن‌ها را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که مشکل فقط تامین مالی نیست، بلکه ضعف مدیریتی و تیم‌سازی است.
 دکتر مصطفی بغدادی

به گزارش سیتنا، دکتر مصطفی بغدادی در برنامه «چشم انداز» شبکه ایران کالا با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 6500 شرکت دانش بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند، در مورد موانع رشد و توسعه این شرکت‌ها اظهار کرد: ضعف مدیریتی و تیم‌سازی از جنس بازاریابی از مهمترین عوامل شکست و خروج کسب‌وکارهای نوپا و کوچک از بازار است.

وی با بیان اینکه ضعف مدیریتی و تیم‌سازی از مهمترین چالش‌های کسب و کارها است، گفت: حدود 25 درصد کسب و کارهای نوپا در دنیا طی یک سال ابتدایی از بازار خارج و دچار شکست می‌شوند و 75 درصد آن‌ها نیز در پایان سال دهم در بازار حضور ندارند که وقتی دلایل شکست آن‌ها را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که مشکل فقط تامین مالی نیست، بلکه ضعف مدیریتی و تیم‌سازی است.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه در تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان در کشور هنوز به مرحله ایده‌آل نرسیده‌ایم، گفت: البته بحرانی هم در این مسیر وجود ندارد.

بغدادی تصریح کرد: صندوق نوآوری از آذر 97 تا پایان دی 1400 حدود 22 هزار میلیارد تومان خدمات مالی(ضمانت‌نامه و تسهیلات) به اکوسیستم نوآوری اختصاص داده که از این رقم 14 هزار میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی، اهرم شده است.

وی با اشاره به شکل گرفتن صندوق‌های پژوهش و فناوری در تمامی استان‌های کشور گفت، در حال حاضر 65 صندوق پژوهش و فناوری در سراسر استان‌های کشور فعالیت می‌کنند که بیش از 1000 میلیارد تومان از سوی صندوق نوآوری در اختیار این صندوق‌ها قرار گرفته است.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه این صندوق به واسطه دانش بنیان‌ها به عنوان یک نهاد تامین‌کننده مالی تاسیس شده است، اظهارکرد: بخشی از خدمات این صندوق شامل ارائه ضمانت‌نامه‌، خدمات توانمندسازی، سرمایه‌گذاری و هم‌سرمایه‌گذاری است که جملگی در خدمت توسعه زیست‌بوم نوآوری در کشور طراحی و پیاده‌سازی شده است.

بغدادی خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری از آذر ماه 97 تاکنون حدود 18 هزار فقره خدمت توانمندسازی به ارزش 65 میلیارد تومان به دانش بنیان‌ها ارائه کرده و بیش از 6 هزار میلیارد تومان نیز ضمانت نامه برای این شرکت‌ها صادر کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-02-06 15:38

افزودن دیدگاه جدید