کد مطلب: 

265947

اولین لیست درآمدی اینفلوئنسر‌ها به سازمان امور مالیاتی ارسال شد

از آنجا که بر اساس قانون بودجه سال جاری، مالیات بر درآمد حاصل از تبلیغات کاربران بالای ۵۰۰ هزار دنبال کننده در رسانه‌های کاربر محور در دستور کار قرار گرفته، اولین لیست به سازمان امور مالیاتی ارسال شد. در همین حال، مسئولان این سازمان تاکید دارند که رسیدگی مالیاتی برای کاربران دارای کمتر از ۵۰۰ هزار دنبال کننده هم که از محل تبلیغات درآمد داشته باشند، انجام می‌شود.
اولین لیست درآمد اینفلوئنسر‌ها به سازمان امور مالیاتی ارسال شد

به گزارش سیتنا، به استناد بند ذ تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ امسال، درآمد‌های کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده از محل تبلیغات، مشمول مالیات بر درآمد است که فرهاد دژپسند، وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی در مردادماه سال جاری آئین نامه اجرایی اخذ مالیات از اینفلوئنسر‌های دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده را ابلاغ کرد.

در این زمینه، سازمان امور مالیاتی مکلف است فهرست مودیان مالیاتی و خوداظهاری ارائه شده توسط آن‌ها را تهیه کند و در تارنمای سازمان، در منظر عموم قرار دهد که طبق گفته معاون سابق سازمان امور مالیاتی، به موجب قانون مالیات‌های مستقیم و با آخرین اصلاحاتی که در آن صورت گرفته است، درآمد واقعی هر شخصی اعم از اینفلوئنسر‌های دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده در رسانه‌های کاربر محور نیز براساس بررسی صورت‌حساب‌ها و حساب‌های بانکی و استناد به مدارک و اسناد مشخص و به عنوان ماخذ محاسبه مالیات تعیین می‌شود.

در حال حاضر، بررسی آخرین وضعیت اخذ مالیات از اینفلوئنسر‌ها حاکی از آن است که برای اخذ مالیات در این زمینه باید منتظر ماند تا اظهارنامه‌های مالیاتی تکمیل و ارسال شود تا در سال آینده نسبت به مطالبه مالیات اقدام شود، البته، براساس اعلام محمد مسیحی، معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی، این سازمان وظیفه خود در راستای اخذ مالیات از اینفلوئنسر‌ها در سال جاری مبنی بر تدوین دستورالعمل‌ها و ابلاغ آن‌ها را انجام داده است.

اولین لیست از کاربران رسانه‌های کاربر محور با بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده به سازمان امور مالیاتی ارسال شده و این روند همچنان ادامه دارد.

درحالیکه قانون بودجه محدوده ۵۰۰ هزار دنبال کننده را شرط اخذ مالیات قرار داده است، اعلام سازمان امور مالیاتی حاکی از آن است که ملاک این سازمان برای اخذ مالیات در این زمینه درآمد کاربران است نه تعداد دنبال کنندگان آن‌ها؛ به گونه‌ای که معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی معتقد است رسیدگی به مالیات اینفلوانسر‌ها آستانه خاصی ندارد و رسیدگی مالیاتی را برای کاربران دارای کمتر از ۵۰۰ هزار دنبال کننده هم که از محل تبلیغات درآمد داشته باشند، اعمال می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-02-06 12:49

افزودن دیدگاه جدید