کد مطلب: 

265630

افزایش 500 درصدی ایمیل‌های فیشینگ با ورود امیکرون

مجرمان سایبری اغلب از رویدادهای مهم جامعه در حملات مهندسی اجتماعی و حملات فیشینگ خود استفاده می‌کنند و ویروس کووید-19 در سال گذشته این فرصت مهم را ایجاد کرد. اکنون نگرانی عمومی جامعه از نوع ویروس سویه امیکرون است که توجه فیشرها و مجرمان سایبری را به خود جلب کرده است.
افزایش 500 درصدی ایمیل‌های فیشینگ با ورود امیکرون

به گزارش سیتنا به نقل از سایت پلیس فتا، سویه امیکرون منجر به افزایش 521 درصدی حملات فیشینگ توسط این ویروس به عنوان فریب کاربران برای هدایت آنها به لینک‌های جعلی شده است.

از جمله تاکتیک‌هایی که برای فریب کاربران برای کلیک کردن روی لینک‌های مخرب و/ یا وارد کردن اطلاعات شخصی استفاده می‌شود، پیشنهاد آزمایش‌های جعلی یا برگه واکسیناسیون غیرمجاز COVID-19 و تجهیزات حفاظتی مانند ماسک یا دستکش و یا موضوعات تاپ و عمومی جامعه می باشد.

شرکت باراکودا: برخی از آزمایشگاه‌ها و ارائه‌دهندگان آزمایش یا حتی کارمندانی که نتایج خود را به اشتراک می‌گذارند جعل هویت می‌کنند. ویا همچنین در سایر ایمیل‌های فیشینگ، کاربر ممکن است یک اعلان جعلی برای سفارش تست‌های پرداخت نشده دریافت کند و از او خواسته می‌شود جزئیات حساب کاربری  خود را برای تحویل کامل بسته سفارشی ارائه دهد.

فلمینگ شی، مدیر ارشد فناوری شرکت باراکودا ، گفت که پاسخ در بهبود آموزش آگاهی از فیشینگ کارکنان و وصل کردن امنیت ایمیل پیشرفته نهفته است. «سرمایه گذاری از هرج و مرج ناشی از همه گیری یک روند جدید در دنیای جرایم سایبری نیست. با این حال، با تاکتیک‌هایی که دائماً در حال تغییر هستند، و گرایش‌های جدیدی که باید به آن‌ها متصل شد، به راحتی می‌توان فهمید که چرا کلاهبرداران از این ترفند دست نمی‌کشند.»                                         

درست مانند تهدید COVID-19، کلاهبرداری‌های با مضمون همه‌گیری یک شبه ناپدید نمی‌شوند، اما خوشبختانه، تعدادی از تاکتیک‌ها وجود دارد که کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان می‌توانند از آنها برای اطمینان از محافظت از خود استفاده کنند. محققان آگهی‌های وب تاریک را یافتند که به دنبال کارگرانی از این قبیل بودند که با مخالف واکس زدن هستند و این کارت واکسیناسیون را می‌خرند همدلی می‌کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-01-26 10:33

افزودن دیدگاه جدید