کد مطلب: 

256993

افزایش ظرفیت‌های "تجارت الکترونیک" برای "اتحادیه جهانی پست" حائز اهمیت است

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست، گفت: در شرایط کنونی تجارت الکترونیک نه تنها برای ایرانی که در رده های میانی پست قرار دارند،بلکه برای کشورهای پیشرفته نیز بسیار جذاب و حائز اهمیت است و همواره به دنبال توسعه تجارت الکترونیک هستند.
افزایش ظرفیت‌های "تجارت الکترونیک" برای "اتحادیه جهانی پست" حائز اهمیت است

به گزارش سیتنا، بهزاد اقبالخواه در پنجمین نشست آنلاین چهارشنبه های استارتاپی پست که با موضوع نقش استارتاپ ها در توسعه تجارت الکترونیک بین الملل برگزار شد، تجارت الکترونیک برای ایران را در راستای توسعه صادرات مهم برشمرد و گفت: "تجارت الکترونیک بین الملل، مانع از خام فروشی می شود و  ضمن ایجاد ارزش افزوده برای کشور موجب درآمدزایی مطلوب برای شرکت ملی پست و رونق این صنعت خواهدشد."

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه در اتحادیه جهانی پست افزایش ظرفیت های تجارت الکترونیک مورد توجه قرار دارد، افزود: در شرایط کنونی تجارت الکترونیک نه تنها برای ایرانی که در رده های میانی پست قرار دارند،بلکه برای کشورهای پیشرفته نیز بسیار جذاب و حائز اهمیت است و همواره به دنبال توسعه تجارت الکترونیک هستند.

وی با اشاره به اقامت ایرانیان در کشورهایی چون قطر، آذربایجان، عراق، امارات، ترکیه و .... عنوان کرد : پیشنهاد ما این است که شروع فعالیت در این حوزه با بازار حداقلی و ارز ریالی انجام پذیرد تا نیازهای هموطنان خارج از کشور نیز تامین شود.

راهبر حوزه فنی شرکت ملی پست با بیان اینکه در حال حاضر نرخ برابری ریال به نفع صادرات ایران در منطقه شده است، تصریح کرد: همانطور که این مزیت کمک کرده تا چین در بازار جهانی صادرات کالا به بازارهای مختلف دسترسی داشته باشد ،ایران هم می تواند از نرخ پایین برابری ریال برای بازار منطقه استفاده کند.

اقبال خواه با اشاره به اینکه کشور قطر در قبال صادرات نفت مواد اولیه و مواد خوراکی را وارد می کند، اذعان داشت: حتی سیاستگذاران این کشور قبول کرده اند که برخی کالاها همچون مواد معدنی هم وارداتی باشد تا بستری برای  خرید شهروندان خود درخارج از کشور فراهم کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-05-08 11:02

افزودن دیدگاه جدید