کد مطلب: 

288220

رشد بازار تجارت الکترونیک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تا سال 2026 به 57 میلیارد دلار

گزارشی که اخیرا منتشر شده الگوهای خرید تجارت الکترونیک در سراسر جهان از جمله منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده که بر اساس آن، انتظار می رود اندازه بازار تجارت الکترونیک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2026 به 57 میلیارد دلار برسد و کسب و کارهای کوچک و خرده فروشان آنلاین ضمن شناخت علائق مشتریان، اقدامات لازم را برای جلب رضایت آنها و افزایش فروش خود به انجام برسانند.
رشد بازار تجارت الکترونیک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تا سال 2026 به 57 میلیارد دلار

به گزارش سیتنا، گزارش «THE FUTURE SHOPPER REPORT 2023» پانزدهم نوامبر 2023 منتشر شد. این گزارش با نظرسنجی از 31647 کاربر، بر تجزیه و تحلیل الگوهای خرید تجارت الکترونیک در سراسر جهان از جمله منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تمرکز دارد.

گزارش مذکور به درک بیشتر کسب و کارها از مکان و چرایی خرید مردم در خارج از کشور خود، ترجیحات و هزینه‌های خریداران، نگرش آنها نسبت به تحویل و بازگشت محصولات خریداری شده کمک می نماید.

برخی از مهمترین نکات مطرح شده در این گزارش به شرح زیر است:

  • پلتفرم های اجتماعی در خاورمیانه که کاربران بیشترین خرید را از آنها می‌کنند شامل؛ فیسبوک (28 درصد)، اینستاگرام (26 درصد)،واتساپ (12 درصد)، یوتیوب (11 درصد)، تیک تاک (6 درصد)، تلگرام (3 درصد)، ایکس (1 درصد) می‌شود.
  • تجربه خرید در پلتفرم فیسبوک 23 درصد و تجربه خرید در اینستاگرام 18 درصد رضایت مشتریان را در پی داشته است.
  • بر اساس گزارش مذکور 67 درصد خریداران خاورمیانه و شمال آفریقا گروهی هستند که بیشتر ترجیح می دهند کالاها را از خارج از مرزهای کشور خود خریداری کنند و همچنین مردم این منطقه بیشترین تمایل را برای دسترسی فوری به محصولات و تحویل حرفه ای محصولات خریداری شده در جهان نشان داده اند، به شکلی که در صورت نبود این ویژگیها از خرید خود منصرف می‌شوند.
  • همچنین 69 درصد از مردم خاورمیانه و شمال آفریقا ارسال رایگان محصول از سوی فروشنده در انجام خریدشان تاثیر گذار است و بیشتر از 30 درصد نیز ترجیح می دهند که وجه کالا را در هنگام دریافت به صورت نقدی پرداخت کنند.
  • در کشور امارات نزدیک به یک پنجم کاربران بیان کرده اند که حداقل یک بار در روز خرید آنلاین انجام می دهند. 45 درصد از این کاربران نیز گفته اند که زمان‌های طولانی تحویل باعث نارضایتی آنها هنگام خرید آنلاین می‌شود و 96 درصد نیز گفته اند که در صورت عدم ارائه گزینه‌های تحویل دلخواه، سبد خرید خود را رها می‌کنند.
  • 81 درصد از خریداران خاورمیانه و شمال آفریقا مشتاق هستند که شرکت تحویل کالا را قبل از خرید بشناسند و بیش از نیمی از آنها (58 درصد) فقط از سایت هایی خرید می‌کنند که گزینه ارسال رایگان را ارائه می دهند. همچنین 48 درصد خریداران تایید کردند که کیفیت بهتر دلیل اصلی خرید کالا از خارج از کشور است، زیرا خریداران خاورمیانه و شمال آفریقا با 85 درصد کمترین رضایت را از تحویل داخلی دارند.
  • هزینه‌های پنهان که فروشندگان به اشکال مختلف به محصول ارسالی خود اضافه می کنند باعث نارضایتی و انصراف 42 درصد از خریداران منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می‌شود.

رشد بازار تجارت الکترونیک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تا سال 2026 به 57 میلیارد دلار

این گزارش می‌گوید انتظار می رود اندازه بازار تجارت الکترونیک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2026 به 57 میلیارد دلار برسد و این گزارش کمک می‌کند کسب و کارهای کوچک و خرده فروشان آنلاین ضمن شناخت علائق مشتریان، اقدامات لازم را برای جلب رضایت آنها و افزایش فروش خود به انجام برسانند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2023-12-02 15:47

افزودن دیدگاه جدید