کد مطلب: 

254152

کاهش مراجعات حضوری و سهولت انجام امور دانشجویان با ارائه خدمات الکترونیکی

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: الکترونیکی شدن خدمات این سازمان در قالب سامانه سجاد، سرعت در خدمات‌رسانی، سهولت در پیگیری امور دانشجویان وکاهش مراجعات حضوری غیر ضروری را به دنبال داشته است.
کاهش مراجعات حضوری و سهولت انجام امور دانشجویان با ارائه خدمات الکترونیکی

به گزارش سیتنا به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر مجتبی صدیقی در شصت و هفتمین نشست مجازی معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور که امروز (دوشنبه) با ارتباط برخط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: در سال ۱۳۹۲ ماهانه ۱۰ هزار نفر برای دریافت خدمات تحصیلی به سازمان امور دانشجویان مراجعه می‌کردند اما با توسعه ابزاهای دولت الکترونیک، هم اکنون تعداد مراجعان حضوری به ۱۳۰۰ نفر در ماه کاهش یافته است و با تکمیل سامانه، نیاز به حضور فیزیکی به کمترین مقدار کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به مزایای ارائه خدمات به صورت برخط چون سرعت و شفافیت بیشتر، سهولت پیگیری و کاهش هزینه‌ها گفت: صدور گواهی‌ها و مدارک تحصیلی در بستر سامانه‌های مجازی امکان جعل و سوء استفاده را نیز به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

دکتر صدیقی در ادامه به ارائه گزارشی آماری از وضعیت اقدامات سازمان امور دانشجویان در حوزه‌های مختلف بورس و امور اعزام، دانش آموختگان، مشاوره، تربیت بدنی، امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و مشاوره پرداخت و تاکید کرد: تحلیل علمی و کارشناسی وضعیت آمارها به برنامه‌ریزی بهتر کمک می‌کند.

وی با اشاره به تاثیرات ویروس کرونا بر آموزش عالی گفت: برای اینکه فراغت از تحصیل دانشجویان دچار تعویق و تعلیق نشود و برنامه زندگی آنان به هم نخورد؛ دانشگاه‌ها زمینه حضور دانشجویان دارای واحدهای عملی، آزمایشگاهی و مشغول تدوین پایان‌نامه را در دانشگاه فراهم کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان حفظ پروتکل‌های بهداشتی را یک ضرورت مستمر دانست و تاکید کرد: از خدمات مراکز مشاوره در زمینه مداخلات روان‌شناختی و آموزش‌های پیشگیرانه استفاده شود.

دکتر صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه غالب آموزش دانشگاه‌ها به صورت مجازی ارائه می‌شود، لازم است معاونان دانشجویی و آموزشی همکاری لازم را داشته باشند تا ارزشیابی‌های درسی با نهایت دقت، صحت و سلامت انجام و به اندک موارد تخلف هم، تذکرات لازم داده شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 3
2021-02-01 16:14

افزودن دیدگاه جدید