کد مطلب: 

271871

تحقق یک سوم خدمات الکترونیکی؛ وعده مدیران وزارت نفت

هم اکنون در چهار شرکت اصلی زیر مجموعه وزارت نفت، خدمات به طور کامل الکترونیکی انجام‌ می‌شود و این وزارتخانه اعلام کرده تا پایان شهریور به تعهد خود برای ارائه یک سوم خدمات بصورت الکترونیکی عمل می‌کند.
وزارت نفت

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق بند هفت قانون بودجه امسال تمامی دستگاه ها در راستای شفاف سازی و مقابله با فساد مکلفند تا پایان شهریور برای تحقق دولت الکترونیک و یکپارچه سازی سامانه ها به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شوند‌.

حامد هاشمی ملایری مدیر کل فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک وزارت نفت درباره وضعیت این وزارتخانه در اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند گفت: براساس قانون کلیه زیر مجموعه های وزارت نفت شامل چهار شرکت اصلی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده های نفتی و پتروشیمی دارای میز خدمت الکترونیکی بوده و همه خدمات بصورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی انجام می شود‌.

او گفت: در این میان شاخص خدمات مجموعه های وزارت نفت عبارتند از خدمات مشترکین گاز همچون ۲۲ زیر خدمت، خدمت کارت هوشمند سوخت شامل سه زیر خدمت صدور موافقت اصولی اولیه تخصیص خوراک هیدروکربوری، صدور مجوز گاز رسانی برای متقاضیان عمده و ارائه مجوز احداث جایگاه عرضه فرآورده های نفتی است.

براساس قانون کلیه زیر مجموعه های وزارت نفت شامل چهار شرکت اصلی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده های نفتی و پتروشیمی دارای میز خدمت الکترونیکی بوده و همه خدمات بصورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی انجام می شود‌.

به گفته هاشمی ملایری، استعلامات این وزارتخانه در سامانه نقشه ملی استعلامات ( نما) وزارت امور اقتصاد و دارایی اظهار و ثبت گردیده و پیرو ابلاغیه عالی وزارت، پنجره واحد استعلامات در دست اقدام است.

براساس کاربرگ های جدید وزارت اقتصاد، بازنگری فرآیندها و الکترونیکی شدن روال پاسخگویی به استعلام ها با همکاری مدیریت های فناوری اطلاعات و کسب و کارهای مربوط در دست اقدام و ساماندهی است، همچنین استعلام های مربوط به جرایم مشمول سامانه پنجره واحد مدیریت زمین شده و اقدامات لازم این حوزه در حال انجام است.

مدیر کل فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک وزارت نفت گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارائه زیرساخت های خدمات دولت الکترونیک به نحو مطلوب عمل کرده و تعهدات متناسب با نیازمندی ها را ارائه داده است.

او گفت: پیگیری و استعلامات صورت گرفته از سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص شاخص های تعیین خدمت پرکاربرد وزارت نفت به لحاظ ماهیت خدمات در حال ارائه زمره ۴۰ دستگاه اولویت دار نیست، این درحالی است که به رغم گذشت کمتر از دو ماه از ابلاغ الزامات فنی، راه اندازی پنجره واحد خدمات هوشمند توسط سازمان فناوری اطلاعات شرکت های ملی گاز و صنایع پتروشیمی عملکرد مطلوبی داشتند و کلیه خدمات خود را در جهت ارائه پنجره واحد آماده سازی کردند.

به گفته هاشمی ملایری، با توجه به آنکه سایر شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت هم اقدامات لازم در این زمینه را در دست اجرا دارند، به نظر می رسد وزارت نفت تا پایان شهریور به تعهد خود برای ارائه یک سوم خدمات کاربردی بصورت الکترونیکی عمل خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2022-08-30 11:34

افزودن دیدگاه جدید