کد مطلب: 

237

سرویس های رایگان تلفن ثابت و نحوه فعال سازی آن ها

سرویس های رایگان تلفن ثابت و نحوه فعال سازی آن ها

 اگرچه ارائه خدمات ارزش افزوده مبتنی بر تلفن ثابت به صورت آزمایشی در برخی استان های کشور آغاز شده و در آینده نزدیک در سایر استانهای کشور نیز توسعه می یابد، ولی در حال حاضر خدمات رایگان معدودی در شبکه تلفن ثابت وجود دارد که بسیاری از مردم از این خدمات و نحوه فعال سازی آنها بی خبرند. در این راستا سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا) این خدمات و کدهای فعال سازی هر یک را معرفی می کند.

 

انتقال مکالمه، انتظار مکالمه، مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر، سرویس بیدار باش و دایورت بعد از پنج زنگ از جمله این خدمات می باشد.

1- انتقال مکالمه یا دایورت کردن:

با این سرویس می‌توانید هنگامی که با تلفن شما تماس گرفته می‌شود مکالمه را به یک خط ثابت یا همراه منتقل کنید. برای این کار شما باید کد زیر را در دستگاه تلفن وارد کنید:

# شماره مورد نظر*21*

بعد از زدن این کد صدایی که می شنوید متفاوت خواهد بود، این بدان معناست که خط شما به شماره ای دیگر منتقل شده است.

برای غیر فعال کردن این سرویس نیز باید گوشی تلفن را بردارید. (در این حالت باز همان صدای مخصوص شنیده می شود) و بعد #21# را وارد کنید.

در صورتی که مجدد صدای بوق مخصوص را شنیدید ، گوشی را قطع کرده و مجدد روشن کنید. در این حالت خط شما کاملا از حالت دایورت خارج شده است.

 

2- سرویس انتظار مکالمه یا پشت خطی:

هنگام مکالمه شخص دیگری به شما تلفن می‌زند صدای بوق ضعیفی به گوشتان می‌رسد و شما را آگاه می‌کند شما می‌توانید با کمک این سرویس مکالمه اول خود را موقتاً قطع و با شخص دیگر صحبت کنید پس از خاتمه مکالمه یا در حین مکالمه می‌توانید مجدداً با شخص اول به صحبت خود ادامه دهید.

برای استفاده از این سرویس شما باید هنگام شنیدن صدای بوق ضعیف با فشار دادن دکمه "Flash" در تلفن های دیجیتال و با "قطع و وصل کردن" در تلفن های آنالوگ با نفر دیگر تماس برقرار کنید.

برای بازگشت به تماس اول می توانید همین کار را تکرار کنید.

 

3- انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر:

برای این که تماس گیرندگان با شما با بوق اشغال مواجه نشوند ، می‌توانید یک یا چند شماره تلفن خود را به مرکز تلفن منطقه اعلام کنید که در صورت اشغال بودن هر یک از شماره‌ها ارتباط به طور خودکار به شماره‌های بعدی منتقل شود.

برای استفاده از این سرویس باید بعد از برداشتن گوشی کد #43* را وارد کنید و برای غیر فعال کردن این حالت نیز باید کد #43# را وارد کنید.

 

4- سرویس بیدار باش:

با اشتراک این سرویس زنگ تلفن در ساعت مشخص شده به صدا در می‌آید. برای استفاده از این سرویس باید از روش زیر استفاده کنید:

ابتدا *55* رو بزنید بعد به ترتیب ساعت و دقیقه را وارد کنید و در آخر # را وارد کنید.  برای غیر فعال کردن این سرویس نیز باید کد #55# را وارد کنید.

 

5- دایورت بعد از 5 زنگ:

با استفاده از این سرویس بعد از چهار بار زنگ خوردن گوشی و جواب ندادن، تماس در زنگ پنجم به شماره دیگر منتقل می شود.

برای استفاده از این سرویس شما باید از کد زیر استفاده کنید:

# شماره مورد نظر*65*

طبق معمول برای غیر فعال کردن این امکان باید کد #65# رو وارد کنید.

 

گفتنی است،  فعال سازی این سرویس‌ها، منوط به ارائه درخواست مشترک به مراکز تلفن ثابت می باشد.

 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-09-03 21:09

دیدگاه‌ها

تصویر سیتنا 5
با سلام و عرض ادب به شما دوست گرامی این سرویس ها به صورت معمول باید در همه استان های کشور قابل اجرا باشد ولی برای استفاده از برخی از این سرویس ها باید به مرکز مخابراتی منطقه مراجعه کنید تا این امکان نخست از سوی مرکز برای شما فعال شود تا پس از آن توسط مشترکان قابل اجرا باشد. سربلند و عزیز باشید
ارسال شده توسط سیتنا 5 در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
haji vase ma ke faal nist shahre ma varamin
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید