کد مطلب: 

201824
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

شبکه علمی کشور برای تولید محتوای فاخر و ثروت خدمت رسانی کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بسیاری از دانشگاه های بزرگ دنیا دارای مراکز رشد و بنگاه ها هستند، افزود: لازم است شبکه علمی کشور در خدمت تولید محتوای فاخر و ثروت حرکت کند.
شبکه علمی کشور برای تولید محتوای فاخر و ثروت خدمت رسانی کند

به گزارش سیتنا، دکترمحمود واعظی در مراسم بهره برداری از شبکه علمی کشور، گفت: بهره برداری از این شبکه آرزوی من بود اما نه با نگاه فانتزی

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه معاونین وزیر ارتباطات و همکاران استانی انگیزه مضاعفی برای فعالیت این شبکه نشان دادند، افزود: لازم است دانشگاهها به مرکز تولید ثروت درکنار تولید علم تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه های بزرگ کشورها دارای مراکز رشد و بنگاهها هستند،افزود : شبکه علمی کشور باید درخدمت هدف تولید ثروت و مهارت آموزی باشد.

دکتر واعظی با اشاره به اینکه کار دانشگاه ها تولید محتوای علمی و فاخر است ادامه داد: باید فعالیت های پژوهشی،کاربردی شود و شبکه علمی کشور این کار را خواهد کرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه این شبکه به سرعت بخشی و هم افزایی تولید محتوای فاخر در کل کشور کمک می کند، گفت : باید به شبکه های علمی دنیا متصل شویم و از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به شبکه ملی اطلاعات انتفاعی نیست ادامه داد : شرکت مخابرات ایران خمس فعالیت های خود را در شبکه ملی اطلاعات بپردازد.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: بیاییم بار فعالیت اقتصادی را از دانشگاه برداریم.

وی  تصریح کرد: با راه اندازی شبکه علمی کشور، تعرفه از سازوکار دیگری تبعیت می کند و به مراتب ارزانتر می شود.

دکتر واعظی درباره تذکر مقام معظم رهبری در خصوص شبکه ملی اطلاعات، گفت: این تذکر در ارتباط با ماموریت های ما نبود، چرا که ما ازنظر فنی این شبکه را را ه اندازی کرده ایم.

وی درباره محتوا و اطلاعات، تاکید داشتند دغدغه مقام معظم رهبری مربوط به همه دستگاه ها است که وزارت علوم به این سخنان رهبری توجه کردند.

در پایان مراسم قرار دادها و توافق نامه های شبکه علمی کشور باحضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،معاونان وزرا و بخش خصوصی، امضا و مبادله شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-02 13:25

افزودن دیدگاه جدید