کد مطلب: 

200721
ارائه‌ نسخه موقت رایگان ضدباجگیر "واناکرای"؛

آنتی ویروس ایرانی "پادویش" موفق به شناسایی بدافزار باجگیر "واناکرای" شد

به دنبال حمله سایبری بدافزار باجگیر "واناکرای" به سیستم های رایانه ای در کشورهای مختلف دنیا و شناسایی نمونه هایی از این آلودگی در داخل کشور، طی بررسی های به عمل آمده، آنتی ویروس ایرانی "پادویش" موفق به شناسایی این بدافزار شده است و "واناکرای" نتوانسته است به سیستم‌هایی که از این آنتی ویروس استفاده می‌کنند، آسیب برساند.
آنتی ویروس ایرانی "پادویش" موفق به شناسایی بدافزار باجگیر "واناکرای" شد

به گزارش خبرنگار سیتنا، حمله سایبری گسترده اخیر روز جمعه (۱۲ مه/ ۲۲ اردیبهشت) آغاز شد و طی آن کامپیوترهای بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی شهرهای مختلف بریتانیا را از کار انداخت. بر اثر این حمله که مشابه آن در نهادها و موسسه‌های کشورهای دیگر نیز رخ داد، هکرها از طریق یک بدافزار سیستم‌های کامپیوتری را قفل کرده و برای باز کردن آن طلب باج کردند.

این باج‌افزار اقدام به رمزنگاری کلیه فایل‌ها و داده‌های رایانه‌ اشخاص می‌کند و سپس درخواست باج (واریز پول به طریق اینترنتی و ...) در قبال رمزگشایی برای اجازه دسترسی صاحبان اطلاعات می‌کند. بنابراین اشخاص تا قبل از پرداخت باج، نمی توانند به فایل‌ها و اطلاعات داخل کامپیوتر خود دسترسی داشته باشند.

قربانی هایی از این باج افزار در کشور ما که بیشتر در حوزه پزشکی و سلامت بوده اند نیز شناسایی شده و اقدامات لازم جهت جلوگیری از انتشار باج افزار و کاهش خسارت ناشی از آن، از سوی تیم های امداد و نجات مرکز ماهر (مراکز آپا) مستقر در  استان های کشور به عمل آمده است.

بنا بر این گزارش، با وجود انتشار این بدافزار در چند روز گذشته در سراسر جهان و در برگیری کشورهای مختلف، آنتی ویروس بومی "پادویش" توانست با موفقیت بدافزار باجگیر را شناسایی و حملات آن را متوقف نماید.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به کاربران فضای مجازی توصیه کرده است؛ جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی و آلوده شدن سیستم های خود علاوه بر نصب نمودن آنتی ویروس "پادویش" در سیستم عامل ویندوز و اندروید که مجهز به ضد باجگیر است، از داده های خود نیز پشتیبان تهیه نمایند و سیستم عامل کامپیوتر خود را بروز کنند. همچنین اشتراک فایل ویندوز را غیرفعال نمایند و ویندوزهای قدیمی پایین‌تر از ویندوز 7 شامل XP و ... را کنار بگذارند.

به همه کاربران توصیه اکید می‌شود؛ آنتی ویروس بومی "پادویش" به همراه نسخه باجگیر آن بر روی سیستم‌های کامپیوتر و موبایل خود نصب نمایند؛ چرا که نه تنها WannaCry را حتی قبل از اینکه منتشر شود، تشخیص داده و خنثی می کند، بلکه جلوی انواع دیگر باجگیرها را نیز خواهد گرفت.

گفتنی است ضدبدافزار بومی پادویش تنها محصول کامل کشور است که با مشارکت و همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و یک شرکت دانش بنیان با بکارگیری ده‌ها نیروی نخبه و متخصص جوان ایرانی درداخل کشور تولید شده و در سال 1395 نسخه تکامل یافته خانگی و تجاری آن منتشر شد.

هموطنان گرامی می‌توانند جهت دسترسی به نسخه رایگان خانگی آنتی ویروس مذکور و دانلود آن، از طریق وب سایت www.padvish.com اقدام نمایند.

کاربران می توانند پس از نصب آنتی‌ویروس مذکور، نسخه موقت رایگان ضدباجگیر مربوط را از آدرس ذیل دانلود و نصب نمایند.

www.padvish.com/contents.php/fa/187

در بررسی های سیتنا برای نصب نسخه رایگان این آنتی ویروس و تست آن، موفق به نصب این نسخه موقت نشدیم. در صورتی سایر کاربران هم برای نصب این نسخه دچار مشکل شدند در ذیل همین خبر اطلاع دهند.

توضیح تکمیلی در خصوص رفع مشکل:

در کامنت منتسب به شرکت امن پرداز در ذیل همین خبر آمده است: این مشکل به دلیل تمام شدن لایسنس موقت آزمایشی ایجاد شد که بلافاصله مرتفع شد...

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-17 11:45

دیدگاه‌ها

تصویر پادویش
در صورت بروز مشکل می‌توانید با واحد پشتیبانی شرکت نرم افزاری امن پرداز تماس حاصل فرمایید. تلفن تماس : ۴۳۹۱۲۰۰۰-۰۲۱
ارسال شده توسط پادویش در 27 ارديبهشت 96 - 15:36
تصویر راستگار
متاسفانه من هم موفق به دانلود و یا نصب نشدم .
ارسال شده توسط راستگار در 27 ارديبهشت 96 - 15:15
تصویر نرم افزاری امن پرداز
این مشکل به دلیل تمام شدن لایسنس موقت آزمایشی ایجاد شد که بلافاصله مرتفع گردید. با عرض پوزش از کاربران عزیز، هم اکنون مشکل مرتفع شده است و از سایت سیتنا خواهشمند است خبر را تصحیح کنید با تشکر نرم‌افزاری امن پرداز
ارسال شده توسط نرم افزاری امن پرداز در 27 ارديبهشت 96 - 21:14

افزودن دیدگاه جدید