کد مطلب: 

192462

اعلام آمادگی اپراتورهای عراقی برای ارایه‌ی الکترونیکی سیم‌کارت در مرزها

پیش از دیدار وزرای ارتباطات ایران و عراق، مذاکرات کارشناسی دو طرف جهت برگزاری شکوهمند ایام اربعین حسینی (ع) و تامین ارتباط امن و پایدار در این ایام با حضور مسوولان دو طرف برگزار شد.
اعلام آمادگی اپراتورهای عراقی برای ارایه‌ی الکترونیکی سیم‌کارت در مرزها

به گزارش سیتنا، مهندس محتشمی، قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین‌الملل در دیدار با کریم مزعل شبی قائم مقام وزیر ارتباطات ارتباطات عراق و هیات همراه با اشاره به سفر موفق دکتر واعظی به عراق، ابراز  امیدواری کرد، همکاری دو کشور، در حوزه های مشترک ادامه یافته و شاهد گسترش روابط دو جانبه در تمام بخش های مرتبط باشیم.

وی در عین حال، خواستار تسریع در همکاری دو طرف به ویژه در ایام اربعین حسینی(ع) شد و گفت: با توجه به حضور میلیونی زوار ایرانی و عراقی در این گردهمایی بزرگ اسلامی، امیدواریم شاهد ارائه بهینه خدمات به زوار عزیز باشیم.

محتشمی با تاکید بر این که تمهیدات لازم برای رفع نیاز های زوار اندیشیده شده است،  افزود: از سه ماه پیش در وزارت ارتباطات کمیته پیگیری ارتباطات ایام اربعین تشکیل شده و با تاکید وزیر، ارائه خدمات بهینه به زوار با جدیت دنبال می شود.

وی خدمت به زوار عتبات عالیات را افتخار دو کشور دانست و گفت: خوشبختانه وزارت ارتباطات عراق نیز با تشکیل کمیته ای هماهنگی های اولیه در راستای برقراری ارتباطات امن و پایدار را کرده که جای تقدیر دارد.

محتشمی همچنین با تقدیر از مهمان نوازی مردم عراق در این ایام اظهار داشت: خوشبختانه در زمینه همکاری های زیرساختی به خصوص فیبرنوری و پهنای باند، پیشرفت های خوبی حاصل شده که کمک شایانی به برقراری ارتباط دو طرف می کند.

وی پوشش کامل نقاط مرزی و همکاری نزدیک اپراتورهای دو طرف را لازمه ارائه خدمات مطمئن و مطلوب عنوان کرد و افزود: در زمینه همکاری های فرکانسی و به ویژه کاهش تداخل امواج دیتا، صداوسیما و موبایل در مرزها لازم است همکاری ها توسعه یابد.

قائم مقام وزیر ارتباطات در امور بین الملل در ادامه، با اشاره به همکاری های پستی با بیان پیشنهاد آموزش کارکنان پست عراق در ایران، از آمادگی دانشکده پست و مخابرات برای پذیرش دانشجو در این خصوص  خبر داد و گفت: زمینه خوبی برای همکاری در این خصوص وجود دارد و تا کنون بخش مهمی از آن تحقق یافته و باقی آن نیز باید محقق شود.

محتشمی با تاکید بر ادامه همکاری های صنعتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیشرفت ها و دستاورد های خوب این بخش خبر داد و گفت: با این همکاری ها دو طرف می توانند از تجارب و تولیدات یکدیگر بهره برده و در ضمن همکاری بخش های خصوصی دو کشور نیز توسعه یابد.

وی همچنین با اشاره به علاقه مندی اپراتورهای ایرانی جهت حضور در بازار عراق، خاطرنشان کرد: تجربه و جایگاه اپراتورهای ایرانی می تواند کمک موثری به توسعه شبکه ارتباطات سیار عراق باشد.
مهندس محتشمی در این دیدار همچنین با تبریک پیروزی های اخیر دولت و ملت عراق در نبرد با نیروهای تکفیری، گفت: در جبهه نبرد با تروریسم ایران و عراق در کنار یکدیگر هستند و پیروزی مردم و دولت عراق را در این نبرد آرزو مندیم.

دکتر کریم مزعل شبی قائم مقام وزیر ارتباطات عراق نیز در این دیدار با تاکید بر علاقه کشور متبوع خود به گسترش روابط با ایران گفت: افق همکاری های دو طرف بسیار گسترده است و هیات همراه که از بخش های مختلف ارتباطی عراق هستند علاقه مند به گسترش روابط هستند.

وی ارایه خدمات به زوار اربعین حسینی را مهم ترین بخش مذاکرات عنوان کرد و افزود: در عراق یک کمیته عالی به ریاست وزیر ارتباطات تشکیل شده است و پیگیر مسایل مربوط و ارایه خدمات مطلوب در ایام اربعین است.

این مقام مسئول عراقی با اشاره به حضور نمایندگان اپراتورهای عراقی در هیات همراه خود، از آمادگی آنان جهت ارایه تسهیلات و خدمات به اپراتورهاو زوار ایرانی خبر داد و گفت: امیدوارم طرف ایرانی نیز در زمینه کاهش تعرفه ارتباطی و پوشش مرزها با ما موافق باشد.

وی همچنین افزود: اپراتور های عراق آمادگی ارایه الکترونیکی سیم کارت در مرزها را دارند و در مدت ایام زیارت نیز به زوار تخفیف ارایه خواهند داد.

وی در ادامه با تقدیر از نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه به ویژه عراق، گفت: جمهوری اسلامی ایران به خصوص رهبر معظم انقلاب و مردم آن در این نبرد الهی در کنار ما بودند و بدون همکاری ایران دستیابی به این پیروزی ها امکان پذیر نبود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-11-05 19:50

افزودن دیدگاه جدید