کد مطلب: 

180760
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، خبر داد:

میزبانی 40 درصد ترافیک اطلاعات داخلی در کشور/ ارتقاء 5 پله‌ای رتبه ایران در رتبه بندی های بین المللی حوزه‌ ICT

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در آغاز به کار دولت، 90 درصد ترافیک اطلاعات داخلی در خارج کشور میزبانی می شد، اما هم اکنون و با اقدامات انجام شده، 40 درصد ترافیک اطلاعات داخلی در کشور میزبانی می شود.
میزبانی 40 درصد ترافیک اطلاعات داخلی در کشور/ ارتقاء 5 پله‌ای رتبه ایران در رتبه بندی های بین المللی حوزه‌ ICT

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس نصرالله جهانگرد در همایش دولت الکترونیک فرآیندها و کاربردها که به همت اداره کل ارتباطات استان گیلان برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون با اقدامات صورت گرفته امکان مدیریت آدرس دهی منابع اینترنت از داخل کشور به عنوان یک الزام اقتصادی و فرهنگی فراهم شده است.

وی افزود: بر همین اساس امکان مسیریابی در داخل کشور ایجاد شده و تاکنون بیش از 45 میلیون درخواست اینترنتی در داخل مدیریت و دیگر نیازی به خروج از کشور نخواهد داشت.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تویسعه دیتاسنترهای داخلی به کمک بخش خصوصی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده ظرفیت تبدیل شدن به مرکز ترافیک اینترنتی غرب آسیا در حال فراهم شدن است.

وی از ارتقا 5 پله ای رتبه ایران در رتبه بندی های بین المللی حوزه ICT خبر داد و گفت: بر اساس آخرین گزارش مجامع بین المللی مهارت ها و توان اقتصادی کاربران در این حوزه خوب ارزیابی شده اما بخش های زیرساخت های محتوایی و دسترسی نیازمند تلاش بیشتری است.

نصرالله جهانگرد با اشاره به توسعه ارتباطات اظهار داشت: طی دو سال گذشته شبکه ثابت اتصالات 3 برابر شده و با ورود نسل سوم تلفن همراه هم اکنون امکان برقراری بیش از 20 میلیون ارتباط هوشمند ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: ایجاد 69 هزار کیلومتر فیبرنوری و افزایش 6 برابری ظرفیت ارتباطات داخلی و 4 برابر ظرفیت ارتباطی بین المللی از دیگر دستاوردهای دولت در دو سال گذشته در جهت بسترسازی توسعه خدمات الکترونیکی محسوب می شود.

معاون وزیر ارتباطات استان گیلان را توانمند در توسعه حوزه ارتباطات دانست و گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه دولت الکترونیکی در استان ها با استفاده ار ظرفیت های بومی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-09-16 10:11

افزودن دیدگاه جدید