کد مطلب: 

177198

با حضور وزیر ارتباطات، مجتمع ICT استان آذربایجان شرقی افتتاح شد

همزمان با هفدهمین سفر هیات دولت تدبیر و امید به استان اذربایجان شرقی، ساختمان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی، ناحیه پستی، شهید باکری و باجه پست بانک افتتاح شد.
با حضور وزیر ارتباطات، مجتمع ICT استان آذربایجان شرقی افتتاح شد

به گزارش سیتنا، مدیر کل ICT استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این مجتمع با حضور وزیر ارتباطات، گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات، شبکه فیبرنوری به میزان 1050 کیلومتر و پهنای باند اینترنت و اینترنت استان به میزان 12 برابر افزایش یافته است.

بهمن حسین زاده گفت: هم اکنون استان به عنوان هاب ترانزیت مخابراتی منطقه شمال غرب کشور و یکی درگاه‌های بین الملل کشور در زمینه تبادل داده و ارتباطات شده است.

حسین زاده ادامه داد: طی فعالیت دولت تدبیر و امید، با زیرساختهای مخابراتی فراهم شده در استان تعداد مشترکین پهن باند استان به بیش از 5 برابر افزاییش یافته است.

وی افزود: با اجرای طرح همکدی در شبکه تلفن ثابت کلیه مشترکین در سطح استان با تعرفه یکسان(تعرفه داخل شهری) مکالمه می نمایند.

وی گفت: در جهت توسعه خدمات به نقاط محروم و افزایش دسترسی عمومی به اطلاعات 390 روستای استان دارای استان اینترنت پرسرعت شده اند و تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای 5 خانوار استان دارای ارتباط مخابراتی و بیش از 75 درصد روستاهای استان از خدمات اینترنت پرسرعت بهرمند می‌گردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-21 09:50

افزودن دیدگاه جدید