کد مطلب: 

176987
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت:

وزارت ارتباطات می‌تواند خریدار دانش فنی تولیدی در حوزه فاوا باشد

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: وزارت ارتباطات می تواند خریدار دانش فنی تولید شده در حوزه فاوا باشد.
وزارت ارتباطات می‌تواند خریدار دانش فنی تولیدی در حوزه فاوا باشد

به گزارش سیتنا، دکتر محامدپور، گفت: لازم است سهمی از نیاز دستگاههای دولتی به عنوان بزرگترین مشتری در کشور، به محصولات فاوا، قرارگیرد و از تولید داخل باشد تا چرخه علم و فناوری، تولید و بازار شکل گرفته و تقویت شود که این امر می تواند به عنوان محورهای جشنواره در سال های آتی قرار گیرد.

وی بابیان اینکه وزارت ارتباطات به عنوان نهاد حاکمیتی حوزه فاوا، باید به صورت عملی، ظرفیت تحقیقات کاربردی را ایجاد کند افزود: علاوه بر ایجاد ظرفیت تحقیقات کاربردی، توسعه و حمایت صنعت فاوا از سوی وزارت ارتباطات لازم به نظر می رسد.

استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش زیرساختهای ارتباطی در توسعه صنعت فاوا گفت: این زیرساختها به عنوان بستر گردش اطلاعات، در راستای تحقیق و توسعه از دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی لازم و البته (در شرایط فعلی) کافی نیست.

وی بر لزوم استراتژی مشخص جشنواره فاوا تأکید کرد و افزود: سیاستگذاری جهت دار برای استمرار این جشنواره لازم است و نباید پس از پایان جشنواره ،دستاوردهای آن به فراموشی سپرده شود.

عضو هیات مدیره زیرساخت بر هدف گذاری صحیح در برگزاری جشنواره فاوا تأکید کرد و افزود: توجه به شناسایی ممتازان صنعت فاوا پس از ارائه یک روش ضابطه مند در بخش تحقیقات ، تولید دانش فنی، رونق صنعت و تولید محصولات ضروری است که باید در پی آن حمایت عملی از محصولات بومی ایجاد شود.

محامدپور با بیان اینکه توسعه زیرساختهای ارتباطی و بهره برداری از آن در بخش فرهنگی، باید ضابطه مند باشد گفت: مهمتر از توسعه کمی زیرساختهای ارتباطی، کیفی بودن آن است و محتوایی که در بستر این زیرساختها قرار می گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-12 20:23

افزودن دیدگاه جدید