کدخبر :1380 پرینت
07 بهمن 1390 - 14:57

رئیس سازمان فناوری اطلاعات خبر داد: عضویت ایران در انجمن جهانی IPv6

متن خبر

به دنبال عضویت ایران در انجمن جهانی IPv6 فعالیت های انجام شده کشورمان در جهت گذر از پروتکل اینترنتی نسخه 4 به پروتکل اینترنتی نسخه 6 در سطح جهانی ثبت و به رسمیت شناخته شد.

 

به گزارش سیتنا از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران،‌ مهندس "علی حکیم جوادی،" رئیس این سازمان، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بدین ترتیب ایران نیز در کنار کشورهایی نظیر استرالیا، آمریکا، ژاپن، ایتالیا، چین،‌ مصر و فرانسه قرار گرفت که هم اکنون عضو انجمن جهانی IPv6 می‌باشند.

 

وی افزود: بهروز عباس زاده،‌ نماینده ایران در این انجمن خواهد بود و از این پس کلیه کاربران اینترنت و علاقه‌مندان به مباحث IPv6 در سراسر جهان می‌توانند از طریق لینک نام ایران (Iran) در انجمن جهانی IPv6 از جدیدترین اخبار گذر به IP نسخه ۶ در کشور مطلع شوند.

 

معاون وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که گذر به نسل جدید آدرس‌های اینترنتی برای ارایه سرویس‌های ارزش افزوده جدید خصوصاً ارایه سرویس از طریق تلفن همراه یک ضرورت محسوب می‌شود، تصریح کرد: رشد روز افزون کاربران در این حوزه از یک سو و افزایش حجم خدمات ارزش افزوده جدید ارایه شده در این بستر موجب شد تا مسوولان این حوزه در سطح دنیا، نسبت به طراحی و گذر از IPV4 به IPV6 اقدام کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس وظایفی که قانون‌گذاران بر عهده آن گذاشته‌اند، تغییرات در حوزه ICT را در دنیا رصد کرده و بر همین اساس سازمان فناوری اطلاعات به عنوان متولی اجرایی کردن گذر به نسل جدید آدرس‌های اینترنتی، مأمور به پیگیری و اجرایی کردن این فناوری شده است.

 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات، گفت: در همین راستا،‌ هم‌اکنون طراحی مناسبی صورت گرفت و طبق یک برنامه زمان‌بندی شده پیش‌بینی می‌کنیم که طی حداکثر 4 سال آینده استفاده از اینترنت پروتکل نسخه 6 فراگیر شود.

 

وی ادامه داد: تشکیل کمیته راهبردی مهاجرت به نسخه ۶ آدرس دهی اینترنتی به منظور تدوین سند راهبردی گذر به IPV6 در کشور، نقشه راه، ماتریس مسوولیت‌ها و برنامه‌ها و همچنین ایجاد گروه ضربت مهاجرت به پروتکل اینترنت نسخه شش متشکل از تمامی کارشناسان، مسئولان از بخش‌های دولتی و خصوصی و دانشگاهی از جمله تلاش های صورت گرفته در این حوزه محسوب می شود.

 

علی حکیم جوادی ادامه داد: در حال حاضر،‌ سازمان فناوری اطلاعات ایران با استفاده از نظرات مشاور و گروه‌ ضربت IPv6 ایران در حال تحقیق، بررسی و انجام تست های آزمایشگاهی با روش‌های مختلف و به‌روز دنیا است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.