کدخبر :1232 پرینت
24 دی 1390 - 17:48

350 هزار میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی با طرح جدید پیشخوان

متن خبر

دفتر پیشخوان خدمات دولت در ارتباط مستقیم با شهروندان بوده و با حمایت واقعی دولت و فعالیت پیش بینی شده دفاتر در طرح شبکه الکترونیکی، 350 هزار میلیارد تومان در اقتصاد کشور صرفه جویی خواهد شد.

 

به گزارش سیتنا، رئیس کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی در گفت‌و‌گو با ستاد اطلاع رسانی دومین کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه گفت:: شهروندان الکترونیکی به راحتی می‌توانند از منزل و با ارتباط از طریق این دفاتر خدمت مورد نیاز را دریافت کنند.

 

فلاح افزود: تمرکز خدمات در یک دفتر موجب آسان شدن امور برای شهروندان و کاهش تردد در سطح شهر و صرفه جویی در هزینه رفت و آمد و کاهش ترافیک در شهرها می‌شود.

 

رئیس کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت با اشاره به رشد ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور ، افزود: بسیاری از شهروندان بیش از یک سیم کارت تلفن همراه دارند و کاربران موبایل ICT منتظر ارایه سرویس ها و خدمات جدید توسط اپراتورها هستند.

 

فلاح در خصوص صنعت فناوری اطلاعات گفت: سرعت توسعه علم جایگاه ویژه ای برای این صنعت ایجاد و آن را ابزار قدرتمندی در اختیار دولت های جهان و همچنین وسیله مناسبی برای ایجاد تعامل ، تصمیم سازی و انتقال داده ها قرار داده است.

 

وی تاکید کرد: کشوری که به فناوری اطلاعات توجه مناسب نکند به سرعت از چرخه رقابت جهانی که در علم و صنعت وجود دارد دور شده و عقب خواهد ماند.

 

فلاح گفت: امروزه ضرورت بهره مندی صنایع از فناوری اطلاعات در این جا مشخص می شود که سیستم های مدیریت ، مالی و شاخه های دیگر صنعتی مبتنی بر فناوری اطلاعات است و این مسئله نشان از اهمیت، وسعت و تاثیر گذاری این صنعت دارد که جایگاه آن را از سایر صنایع متمایز می‌کند.

 

رئیس کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت گفت: یکی از رویکردهای مهم برای توسعه صنعت فناوری اطلاعات ، توسعه زیرساخت و ایجاد فضای فعالیت برای بخش خصوصی و عدم دخالت عامرانه برای بسط و توسعه فناوری اطلاعات در میان جوانان کشور و سرمایه گذاران است از این طریق توجه به اصل 44 قانون اساسی به درستی صورت گرفته ، مغزافزار توانمندتر شده و موجبات توسعه صنعت بومی فراهم می شود.

 

فلاح اظهار داشت : نکته مهم این است که در حوزه فناوری اطلاعات بتوانیم با حمایت های مناسب و آسان، زمینه مناسب برای توسعه را فراهم کنیم ، یعنی صرف زمان و انرژی برای کسب حمایت در پروژه های زودبازده کوچک کوتاه تر باشد ، اشکالی هم وجود ندارد که دولت در یک دوره زمانی رویکرد مطالعاتی بگذارد و حتی اگر 50 درصد این طرح ها هم به شکست منجر شود راه برای آزمایش و توسعه صنعت بومی در این حوزه هموار باشد.

 

وی در گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی ICECC2012، خاطرنشان کرد: زمینه های حمایتی دولت باید برای نمایندگان دفاتر خدمات پیش خوان فراهم شود که همان تشکل صنفی آن هاست تا دفاتر بتوانند با ایجاد زیرساخت های لازم زنجیره تامین خدمات برای مردم، این خدمات را به صورت الکترونیکی در دورترین نقاط کشور به آن ها ارائه کنند.

 

فلاح تصریح کرد : در این صورت با محاسباتی که انجام داده ایم در شاخص های، سلامت، استهلاک قطعات خودرو، هزینه سوخت ، هزینه رفت وآمد مردم ، 350 هزار میلیارد تومان در سال برای کشور صرفه جویی اقتصادی ایجاد می شود و این مسئله مهمی است که در صورتی که فقط حدود 5 تا 10 درصد نقش دفاتر پیش خوان خدمات دولت در این میان در نظر گرفته شود ، محقق خواهد شد.

 

رئیس کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت گفت : تابه امروز 4 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ملی توسط اقشار متوسط جامعه در این حوزه انجام شده است ، اما خدمات قابل واگذاری توسط دستگاه ها متناسب با این توسعه کمی نیست و دفاتر از وضعیت بد اقتصادی رنج می برند، توسعه و واگذاری خدمات متوازن نبوده و مشکلات عمده ای را در میان این قشر کارآفرین ایجاد کرده است.

 

علی فلاح حقیقی گفت : یکی از اهدافی که دفاتر پیشخوان دنبال می‌کنند این است که با ایجاد شبکه الکترونیکی در سراسر کشور ارایه خدمات در دورترین روستاها نیز مقدور باشد.

 

وی تصریح کرد : این پروژه که با همکاری استادان دانشگاه ابعاد تجاری و طرح اقتصادی آن برآورد شده است تاکنون بدون دریافت حتی یک ریال حمایت مالی از سوی دولت ،مدل آن آماده و تاکنون 20 میلیارد تومان برای زیرساخت آن سرمایه گذاری شده است ،برای اجرای این پروژه 90 میلیارد تومان سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

 

به گزارش ستاد اطلاع رسانی دومین کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه : شارژ کارت های مختلف اعتباری ، فروش بلیت اتوبوس های بین شهری ، پرداخت الکترونیکی قبوض، امور مربوط به اسقاط خودرو ، خدمات گمرکی ، شارژ انواع کارت های دانشجویی و ... از جمله خدمات قابل عرضه در دفاتر پیشخوان خدمات دولت است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.