کدخبر :12003 پرینت
16 دی 1392 - 11:20

افزایش 10 برابری پهنای باند بین الملل تا پایان سال 93

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: بهره گیری شبکه های بانکی از فناوری های نوین ارتباطات و فناوری اطلاعات تحول عظیمی در خدمت رسانی سریع مشترکان به وجود آورده است.

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی در همایش بانکداری الکترونیک افزود: روند توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دهه قرن بیست و یکم به گونه ای فزاینده است که طبق آمارها، میزان هزینه در فناوری اطلاعات در جهان سالیانه پنج درصد رشد کرده است و در سال جاری به 2100 میلیارد دلار خواهد رسید.

 

وی با تاکید بر نقش ICT در توسعه بانکداری الکترونیک ، افزود: امروزه استفاده از فناوری های پیشرفته در کلیه صنایع الکترونیک، کمک شایان توجهی به کاهش هزینه ها و بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات کرده است به طوری که بانکداری همراه با توجه به ضریب نفوذ بالای شبکه های تلفن همراه مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.

 

دکتر واعظی در ادامه با اشاره به وضعیت موجود گفت: حجم بازار در حال حاضر 18 هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با حجم بازار جهانی که 1800 میلیارد یورو است و نشان می دهد که در مقایسه با جمعیت یک درصدی از جمعیت جهان این سهم تا سه برابر قابلیت افزایش دارد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین بخشی از برنامه های مرتبط وزارت متبوع خود را جهت توسعه بانکداری الکترونیکی بیان کرد و گفت: پهنای باند بین الملل که در ابتدای دولت یازدهم 71 گیگابیت بر ثانیه بود به بیش از 120 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته و امیدوارم تا پایان سال به دو برابر و تا پایان سال 1393 به 10 برابر افزایش یابد.

 

وی ابراز امیدواری کرد که شبکه فیبر نوری کشور نیز از 51 هزار کیلومتر به 75 هزار کیلومتر افزایش یابد.

 

دکتر واعظی با اشاره به افزایش پهنای باند شبکه IP داخلی از 640 گیگابیت بر ثانیه در ابتدای دولت یازدهم به 850 گیگابیت بر ثاینه تصریح کرد: این رقم در آخر برنامه بیش از 20 برابر افزایش خواهد یافت.

 

وی اجرای برنامه استقرار و توسعه سامانه مدیریت امنیت اطلاعات و راه اندازی CERT و مرکز SOC و برنامه ارتقاء کیفیت شبکه و تنظیم قراردادهای SLA کیفیت و امنیت شبکه را از دیگر برنامه های خود برشمرد و خاطر نشان کرد با توسعه شبکه ملی فیبر نوری، توسعه شبکه ملی انتقال، توسعه شبکه ترانزیت و شبکه ملی IP تحول در خدمت رسانی به مردم و شبکه بانکی کشور ایجاد می شود.

 

دکتر واعظی در این همایش برنامه ریزی برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات امن با ظرفیت و سرعت بالا و تلاش برای کاهش تعرفه های پهنای باند کشور را از دیگر برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد.
انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.