کدخبر :11657 پرینت
01 دی 1392 - 09:05

افزودن 6000 دفتر پست بانک به دفاتر فعلی بر اساس برنامه پنجم توسعه

متن خبر

پیام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت تاسیس شرکت پست بانک منتشر شد.

 

به گزارش سیتنا، در متن پیام دکتر محمود واعظی آمده است:

"اول دیماه هجدهمین سالگرد تاسیس شرکت دولتی پست بانک است شرکتی که با هدف خرده بانکداری و استفاده از منابع خرد مردم در اقصی نقاط کشور از جمله مناطق محروم تاسیس گردید و در حال حاضر تنها بانکی است که در بیش از 14 هزار نقطه تماس شامل شعب و دفاتر خدمات بانکی در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات مالی و بانکی است.
حضور در مناطق روستایی ، محرومیت زدایی و کاهش مسافرت های غیر ضرور روستائیان به شهرها و هزینه‌های مربوطه از جمله دستاوردهای پست بانک بوده است.
یکی از نقاط قوت پست بانک ، حضور این بانک در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است چرا که اعتماد مردم به شبکه پستی و ارتباطی کشور مخصوصا در روستاها، قابلیت جذب منابع را برای این بانک آسانتر می‌کند.
ارائه تسهیلات بانکی خرد در جهت کمک به اشتغال در اقصی نقاط کشور و توسعه مناطق محروم ازجمله اهداف این بانک دولتی است.
وجود پست بانک با همین نام در سایر کشورها و امکان ارتباط پست بانک ایران با پست بانک‌های سایر کشورهای دنیا از قابلیت‌های مهمی است که امکان ایجاد ارتباطات فراگیر شبکه‌های مالی را در سراسر دنیا مهیا می‌نماید.
در برخی از کشورها، پست بانک، بزرگترین بانک از نظر منابع و ارائه خدمات بانکی است و در کشور ما نیز با توجه به گستردگی روستاها، پست بانک می بایست به یکی از بزرگترین بانکهای کشور تبدیل گردد.
بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور، 6000 دفتر دیگر نیز به دفاتر پست بانک اضافه می‌گردد تا توسعه‌ای متوازن در شهر و روستا ایجاد شود.
امیدوارم با تلاش همکاران زحمتکش شرکت دولتی پست‌بانک و با حمایت سایر همکارانم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد اعتلای روزافزون این شرکت و توسعه خدمات خرده بانکداری به ولی نعمتان خود یعنی مردم فهیم، فرهیخته و ایثارگر کشور جمهوری اسلامی ایران باشیم".

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.