کد مطلب: 

11574

تاکید دبیر شورای عالی فضای مجازی بر توسعه‎ی اقتصاد IT در داخل کشور

تاکید دبیر شورای عالی فضای مجازی بر توسعه‎ی اقتصاد IT در داخل کشور

دبیر شورای عالی فضای مجازی، گفت: با توجه به توسعه فناوری اطلاعات، شورای عالی فضای مجازی باید هماهنگی‌ هایی را در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به وجود آورد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس محمدحسن انتظاری در دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، اظهار داشت: وظیفه‌ی اصلی ما هدایت و راهبری در حوزه فضای مجازی کشور است. ما به دنبال اجرای یک فاز جدید هستیم و در حال طراحی یک راهبرد برای فضای مجازی کشور هستیم و نمی‌خواهیم وارد بحث اجرا شویم.

 

وی گفت: باید مدیریت اجرا را به دست افرادی داد که این وظیفه را برعهده دارند، اما باید از نحوه‌ی انجام چنین فعالیت‌هایی آگاه بود؛ چرا که این فعالیت‌ها معیارهای خاص خود را دارد.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه مطرح کرد: در سطح کلان کشور باید به ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این موضوع که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد توجه داشت. اگرچه تلاش‌های پراکنده‌ای در این زمینه انجام شده، اما در حال حاضر فاقد یک برنامه‌ی مدون و کلان هستیم.

 

انتظاری در ادامه به هدایت فناوری اطلاعات در کشور اشاره و اظهار کرد: باید هدایت فناوری اطلاعات در کشور را در تمام ابعاد آن توسعه داد. ما چنین فعالیتی را آغاز کردیم که بسیار پیچیده است. متاسفانه در حال حاضر ما در بحث‌های اجتماعی، سیاست مدونی که بتوانیم آن را به کار بگیریم، نداریم و باید چنین سیاست‌هایی را تدوین کرد.

 

وی در ادامه گفت: امیدواریم اقتصاد فناوری اطلاعات در داخل کشور توسعه پیدا کند. درخواست من از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای طراحی این فرمانداری‌ است تا ما بتوانیم آن را به اجرا در بیاوریم. با توجه به امکاناتی که در اختیار این صنف قرار دارد امیدواریم شاهد پیشرفت در این زمینه باشیم.

 

انتظاری در پایان خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌ها را در چند سال آینده افزایش داد، در صورت شکل‌دادن این محیط در داخل، یک تکنولوژی در کشور شکل می‌گیرد و فضای فناوری اطلاعات توسعه پیدا می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-18 09:43

افزودن دیدگاه جدید