کدخبر :11509 پرینت
25 آذر 1392 - 13:19

وزیر ارتباطات وعده داد: کاهش 20 تا 30 درصدی قیمت پهنای باند اینترنت

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران، گفت: در زمان ورودم به وزارتخانه ظرفیت اینترنت ۷۰ گیگا بیت بر ثانیه بود که تا اواخر سال آینده به ۷۰۰ گیگا بیت بر ثانیه خواهد رسید یعنی ۱۰۰ برابر می‌شود. همچنین ظرفیت شبکه داخلی نیز 530 گیگا بیت بود که تا اواخر سال آینده به 2 هزار گیگا بیت افزایش خواهد یافت.
 

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی در حاشیه نشست تبادل نظر پیرامون مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جایگاه ایران از نظر فناوری اطلاعات و ارتباطات 101 تا 108 در جهان و 15 در منطقه است و امیدواریم تا پایان برنامه پنجم وضعیت دگرگون شود.

 

واعظی همچنین در خصوص بازگرداندن اضافه مبالغ دریافت شده از مشترکان تلفن ثابت با همراه گفت: مدیران مخابرات قول داده‌اند که این مبالغ را برگردانند که اگر مطمئن شوم برنمی‌گردانند راهکارهایی برای احقاق حقوق مشترکان وجود دارد، اما با توجه به اینکه دوره صورت‌حساب‌گیری تلفن دو ماهه است هنوز از زمانی که وعده داده‌اند دو ماه نگذشته، بنابراین در دوره بعدی قبوض، بستانکاری‌ها اعمال خواهد شد.

 

وی یادآور شد: شبکه ملی اطلاعات تا سال 94 راه‌اندازی می‌شود. اگر شما فن‌آوری امروز را با فن‌آوری شش ماه یا یک سال قبل مقایسه کنید شاهد تحولات عظیم به وجود آمده خواهید بود و من به شما قول می دهم تا یک سال آینده با ایجاد تحولات زیاد و کار در زمینه امنیت فضای مجازی به جایگاه خوبی برسیم.

 

واعظی درباره شبکه ملی اطلاعات و شایعاتی مبنی بر این که اگر شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود دسترسی کاربران محدود می‌شود، تاکید کرد:‌ این شایعات درست نیست ما دو اینترنت در کشور نخواهیم داشت و با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات آنچه که در داخل کشور میزبانی‌اش وجود دارد تامین می‌شود.

 

واعظی افزود: با شبکه ملی اطلاعات دسترسی پرسرعت داخلی 2 مگابیت بر ثانیه فراهم می‌شود، علاوه بر اینکه دسترسی خارج به مراتب پرسرعت‌تر خواهد شد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تحقق وعده کاهش قیمت اینترنت، گفت: در برنامه داریم که قیمت پهنای باند 20 تا 30 درصد کاهش یابد به شرط اینکه شرکت‌های لایه دسترسی نیز قیمت پهنای باند را برای کاربر نهایی کاهش دهند.

 

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا طرحی برای افزایش پهنای باند وجود دارد؟‌ پاسخ داد: ما اول باید با شرکت مخابرات جلسه مشترک داشته باشیم و بگوییم که 20 تا 30 درصد از پهنای باند بین الملل را به شما ارزان می‌دهیم به این شرط که بقیه هم کمک کنند تا اینترنتی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد ارزان باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.