کدخبر :11406 پرینت
20 آذر 1392 - 16:54

آغاز رسمی پروژه‎ی NTN شرکت مخابرات با مشارکت KT کره

متن خبر

پروژه شبکه جدید شرکت مخابرات ایران (NTN) در معاونت شبکه این شرکت، روز سه شنبه - 19 آذر92 - در مراسمی با حضور دکتر سید هاشمی - رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران - به طور رسمی آغاز به کار کرد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، در این مراسم که مدیران عامل شرکت مخابرات ایران ، شرکت ارتباطات ثابت و شرکت های مخابرات استان‎ها نیز حضور داشتند؛ مهندس قنبریان ، معاون شبکه مدیرعامل شرکت مخابرات، به تشریح ارتباط پروژه های جریان کاری شبکه با نقش وبرنامه تحول پرداخت و گفت: پروژه NTN دو خروجی اصلی دارد که نخستین و مهمترین خروجی آن، استراتژی شبکه شرکت مخابرات ایران و خروجی دوم  Action Planing با پوشش ثابت و سیار در مخابرات است.

 

معاون شبکه مدیرعامل، نتیجه این پروژه را ایجاد یک هم افزایی مناسب دانست و افزود: دو پروژه NOC و IP network در کنار پروژه NTN برای شکل گیری یک بستراستاندارد و امن تعریف شده اند.

 

مهندس قنبریان ، وجود یک طرح جامع و نقشه راه برای تحول شبکه شرکت مخابرات ایران و بهبود کارایی شبکه تلفن ثابت را از ضرورت های اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود: اجرای NTN ، با کاهش هزینه های نگهداری و ارتقای شبکه کنونی، بستر مناسب را برای همگرایی ثابت و سیار به وجود می آورد.

 

وی همچنین ایجاد امکان ارایه هرگونه سرویس ارزش افزوده و باند پهن بر روی شبکه PSTN موجود را از مزایای این پروژه برشمرد و افزود: از آنجایی که در شرایط کنونی، لزوم حرکت به سمت فناوری های جدید بیش از پیش احساس می شود؛ بنابراین اجرای پروژه NTN ضمن بالا بردن ضریب جذب فناوری های نوین، میزان تاثیرگذاری پروژه های دیگر را نیز در حوزه شبکه بالا خواهد برد.

 

مهندس قنبریان، با بیان اینکه حفظ و افزایش تعداد مشتریان از طریق خدمات جدید و ایجاد همگرایی در دستور کار سیاست های کلان شرکت است، گفت: با اجرای این پروژه ، امکان مدیریت متمرکز کل شبکه و افزایش درآمد شرکت مخابرات ایران از طریق ارایه خدمات جدید و کاهش هزینه های عملیاتی درحوزه شبکه ثابت به وجود می آید.

 

وی تحلیل وضعیت موجود و مطالعات تطبیقی ، ترسیم وضعیت مطلوب و تدوین استراتژی و طرح اجرایی برای شبکه NGN / IMS را سه فاز اصلی اجرای پروژه عنوان کرد و افزود: در فاز نخست پروژه، ضمن تحلیل وضعیت موجود شبکه توسط شرکت KT‌، مطالعات تطبیقی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت برای مهاجرت به سمت NGN / IMSانجام خواهد شد.

 

معاون شبکه مدیرعامل، استخراج معماری مطلوب شبکه ثابت وسیار را گام بعدی در فاز دوم اجرای پروژه دانست و گفت: درنهایت در فاز سوم استراتژی شبکه شرکت مخابرات ایران تدوین خواهد شد.

 

به گزارش سیتنا، وی موفقیت در اجرای این پروژه را درگرو همکاری مدیران استان ها دانست و افزود: با همکاری تمامی مدیران حوزه ثابت و سیار و مدیرعامل شرکت های مخابرات استانها ، امیدواریم بتوانیم در مهلت مقرر این پروژه را به سرانجام برسانیم.

 

مهندس قنبریان ، همچنین از پایان دو پروژه بهبود سطح سرویس (SLI) و مدیریت زنجیره پشتیبانی (SCM) در جریان کاری شبکه خبر داد و افزود: با اجرای پروژه SLI وضعیت شبکه فعلی مخابرات در سراسر کشور بررسی و 12 شناسنامه برای آن تهیه وتدوین شد .همچنین با اجرای پروژه SCM نیز، تجهیزات و قطعات فنی مورد استفاده شبکه مخابراتی کشور ، با تهیه آمار و اطلاعات آن شناسایی و برای استفاده به بخش های فنی ذی ربط ، معرفی شد.

 

وی گفت: پروژه NTN با مشاوره شرکت KT از کره جنوبی انجام خواهد شد. این پروژه طی مدت 6 ماه و به مسوولیت مهندس فرشاد امین پیاده سازی و اجرا می شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.