کد مطلب: 

11392

بازدید دبیرکل اتحادیه‎ی ‎ ICTعرب از سازمان نصر و بازار IT ایران

بازدید دبیرکل اتحادیه‎ی ‎ ICTعرب از سازمان نصر و بازار IT ایران

دبیرکل اتحادیه ICT عرب ضمن دیدار از نوزدهمین نمایشگاه الکامپ، با ظرفیت‌های بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران آشنا شد.

 

به گزارش پایگاه خبری سیتنا، نزار ذکا، دبیرکل اتحادیه ICT عرب موسوم به "اجمع" که به دعوت سازمان نصر تهران و با  هدف بررسی مفاد تفاهم‌نامه این اتحادیه و سازمان به کشورمان سفر کرده بود، طی این هفته با بازدید از نمایشگاه الکامپ و بازار فناوری اطلاعات، در جریان فعالیت بازرگانان و کارشناسان فاوای کشورمان قرار گرفت.

 

دبیرکل اتحادیه ICT عرب ضمن بازدید از بزرگترین نمایشگاه ICT کشور، در جلسات مختلف با روسا، اعضای هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و فعالان این حوزه، موضوع همکاری مشترک میان سازمان نصر و اتحادیه ICT عرب را مورد بررسی قرار داد.

 

نزار ذکا در جریان بازدید از سازمان، نمایشگاه الکامپ و دیدارهای مختلف با  برخی شرکت‌های عضو سازمان، از مجتمع کامپیوتری پایتخت و ظرفیت‌های این بازار نیز دیدار کرد.

 

اتحادیه ICT عرب (IJMA3) بزرگترین تشکل فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه است که طی سال جاری با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، تفاهم‌نامه‌ای برای گسترش همکاری‌ها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات امضا کرده است.

 

بر اساس این تفاهم‌نامه، طرفین برای انجام پروژه‌های مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تعهد کرده‌اند.

 

اتحادیه ICT عرب که مجموعه‌ای از تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات 22 کشور عرب خاورمیانه را در بر می‌گیرد، اجتماع بزرگی از نمایندگان تشکل‌های فاوا در کشورهای عربی است که از نگاهی کلان به بحث و بررسی و بهره‌گیری از پتانسیل‌های مشترک می‌پردازند.

 

zaka1.jpg

 

در این دیدار، آزاده داننده هم گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درتلاش است تا از طریق این تفاهم‌نامه علاوه برمعرفی توانمندی جامعه فاوا ایرانی و به ویژه اعضا خود، از فرصت‌های مشترک نهفته دراین انجمن، برای توسعه کسب و کار ICT بهره بگیرد.

 

به گزارش سیتنا، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران افزود: «امضا این تفاهم‌نامه و برقراری ارتباط با اجمع، علاوه براینکه می‌تواند فصل جدیدی از ارتباطات بین‌الملل فعالان ICT را رقم زند، قطعا می‌تواند راه‌کاری تازه برای حل مشکلات تحریم‌ در کسب و کار فناوری اطلاعات باشد.»

 

داننده با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه ادامه داد:« انجام پروژه‌های مشترک، صدور خدمات فنی و مهندسی ICT به ویژه در بحث آموزش و انتقال تکنولوژی و توسعه بازار فاوا اجمع، از مهم‌ترین مفادی هستند که از این تفاهم‌نامه نتیجه می‌شوند.»

 

به گفته داننده، ارتباط با اتحادیه ICT عرب می‌تواند در شرایط فعلی، برای رونق بازار فاوای کشور راهگشا باشد.

 

او در این رابطه گفت:«قطعا مهم‌ترین مزیت رقابتی ما برخورداری از نیروهای متخصص و سرویس‌های مختلف در حوزه ICT است و ارتباط مستمر با اجمع می‌تواند به توسعه شرکت‌های حوزه کمک کند.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-11 13:18

افزودن دیدگاه جدید