کدخبر :11180 پرینت
12 آذر 1392 - 20:07

نمایشگاه رسانه‎های دیجیتال محلی برای رقابت، مهارت و خلاقیت است

متن خبر

نخستین جلسه رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با خبرگزاری های رسمی کشور با بیان تغییر رویکرد نمایشگاه ها، ارائه فراخوان نظرسنجی عمومی از فعالان عرصه دیجیتال، بحث فضای شبکه های اجتماعی و تغییر رویکرد فیلترینگ فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر نجفی سولاری با اشاره به تغییر رویکرد نمایشگاه ها برای عرض اندام خلاق و رقابتی فعالان عرصه دیجیتال، گفت: ما در اولین گام از اصحاب تولیدکننده و ناشرین دیجیتال نظر خواهی کردیم که با استقبال خوب فعالان دیجیتال مواجه شد، حتی چندین شرکت برای برگزاری نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

 

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما با برگزاری نمایشگاه با منابع دولتی است، افزود: برای سرآمد بودن در افق 1404، همگرایی داخلی بسیار مهم است. برای آنکه بتوانیم شرکت های بزرگ و برند برتر در زمینه فناوری را در نمایشگاه های خود داشته باشیم، باید به یک مدل متمرکز نمایشگاهی برسیم و از ادغام نمایشگاه های موجود مانند: نمایشگاه بازی های رایانه ای، نمایشگاه رسانه های دیجیتال، الکامپ و... به نمایشگاهی بزرگ و در خور شأن ایران برسیم. نمایشگاه Expo شرق آسیا که در کشور سنگاپور برگزار می گردد، شرکت های بزرگی از از آمریکا، اروپا و غیره در آن به ارائه محصولات خود می پردازند و حضور در چنین نمایشگاه هایی را از دست نمی دهند.

 

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ادامه داد: برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال محلی برای حل مشکل بازار نیست، بلکه محلی برای رقابت، مهارت و خلاقیت است. نمایشگاه باید به سمت خلاقیت و محصولات جدید و جذاب و ایجاد کارآفرینی پیش برود و برای افراد در حوزه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال انگیزه ایجاد نماید.

 

وی با اشاره به واگذاری نمایشگاه به بخش خصوصی گفت: این پیشنهاد ماست، ورازت ارشاد فقط بحث حمایتی، حاکمیتی و مدیریتی را انجام  دهد تا بی عدالتی رخ ندهد و بقیه به توان بخش خصوصی مربوط می گردد.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره در آینده ای نزدیک، مهلت ارسال آثار به جشنواره را تا 25 آذر ماه امسال اعلام کردند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.