کدخبر :10858 پرینت
29 آبان 1392 - 08:52

افزایش ظرفیت شبکه‎ی IP داخل به 40 ترابیت بر ثانیه

متن خبر

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، گفت: حساب‎های ملی ICT در جهت استخراج آخرین آمار و اطلاعات موجود در این بخش با همکاری مرکز آمار ایران تعیین خواهد شد.

به گزارش سیتنا، مهندس "برات قنبری" در نشست تخصصی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‎ها، در خصوص تهیه حساب‎های اقتصادی بخش ICT ، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات و آمار استخراج شده از این طرح، سهم ICT در تولید ناخالص داخلی مشخص می شود.

وی افزود: این اطلاعات سهم بسزایی در توسعه اقتصاد دانش بنیان و ارتقاء جایگاه بین المللی کشورمان در ارزیابی سازمان های جهانی که بر اساس این شاخص ها صورت می گیرد، دارد.

برات قنبری با بیان این مطلب که امیدواریم نتایج این طرح که از اول آذرماه سال جاری اجرا تا خرداد ماه 93 استخراج شود، تصریح کرد: استمرار اجرای این طرح در سال های آتی؛ موجب می شود زمینه لازم برای ساماندهی حسابهای احتمالی بخش ICT فراهم شود.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله سوم و تکالیف تعریف شده در این حوزه گفت: بر این اساس باید تا پایان برنامه به رتبه دوم منطقه در این بخش دست پیدا کنیم و این در حالی است که بر اساس آمارهای موجود، در حال حاضر رتبه 16 را در منطقه داریم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تا کنون 14 درصد از برنامه پنجم اجرایی شده و می بایست طی 2/5 سال  باقی مانده 86 درصد باقی مانده را اجرایی کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی، تأکید کرد: تعهدات موجود در این بخش بیانگر حجم بسیار زیاد فعالیتی است که می بایست به همت همه بخش ها اجرایی شود.

وی ا‌ظهار داشت: به عنوان نمونه برای تحقق اهداف در حوزه پهنای باند می بایست پهنای باند بین الملل دو ترابیت بر ثانیه و ظرفیت شبکه IP داخل به 40 ترابیت بر ثانیه افزایش یابد که این امر نیازمند سرمایه گذاری در این حوزه است.

مهندس برات قنبری با اشاره به وظایف ادارات کل ICT استان‎ها، گفت: ادارات کل در استان ها می بایست به عنوان نماینده معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات را برنامه های استان و اطلاعات مورد نیاز در این حوزه  در سطح استان استخراج کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.