کدخبر :10594 پرینت
17 آبان 1392 - 13:11

هتک حیثیت اینترنتی زن جوان در آذربایجان غربی

متن خبر

رئیس اداره اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از اعتماد بر شخصیت‌های اینترنتی هشدار و در این راستا بار دیگر از انتشار تصاویر خصوصی خانمی جوان در فضای اینترنتی خبر داد.

به گزارش سیتنا، علی جدیدی اظهار داشت: بی‌توجهی شهروندان در فضای سایبری بار دیگر منجر به سوءاستفاده‌های اشرار در آذربایجان غربی شد.

 

وی با اشاره به هشدارهای مکرر پلیس استان، مبنی بر لزوم هوشیاری شهروندان، به ویژه خانم‌های جوان به هنگام حضور در شبکه‌های مجازی و عدم اعتماد آنان به شخصیت‌های اینترنتی، از تداوم این بی‌توجهی‌ها توسط برخی از خانم‌های جوان استان خبر داد.

 

جدیدی تصریح کرد: به دنبال شکایت خانمی مبنی بر انتشار عکس‌های خصوصی وی توسط فردی سودجو و به دنبال آن هتک حیثیت و آبروریزی نام‌برده در فضای مجازی، رسیدگی و بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قرار گرفت.

 

وی به دنبال شکایت شاکی در این رابطه، با توجه به حساسیت موضوع و حیثیتی بودن آن، به آغاز تحقیقات گسترده برای شناسایی عامل یا عاملان این سوءاستفاده اینترنتی اشاره کرد و گفت: با پیگیری مراتب موضوع، مشخص شد متهم این پرونده علاوه بر انتشار تصاویر خصوصی شاکی، اقدام به ارسال ویروس از طریق ایمیل به رایانه شخص شده و سبب از کار افتادن سیستم رایانه‌ای وی نیز شدند.

 

جدیدی خاطرنشان کرد: پس از انجام تحقیقات گسترده پلیس، سرانجام متهم مورد نظر شناسایی و دستگیر شد.

 

وی به اعترافات متهم پس از انجام بازجویی‌های مکرر و ارائه مستندات اشاره کرد و گفت: متهم با ایجاد صفحه‌ای جعلی در اینترنت و برقراری ارتباط با شاکی، اعتماد او را جلب کرده است.

 

رئیس اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: متهم با جلب اعتماد طرف مقابل، توانسته رمز ایمیل او را بدست آورده و از این طریق به عکس‌های خصوصی او دسترسی داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده مقدماتی، برای انجام مراحل قانونی و کیفری، تحویل مقامات قضایی شده است.

 

جدیدی بر لزوم ارتقای سطح فرهنگی افراد در استفاده از فناوری‌های روز دنیا تأکید کرد و گفت: یکی از این موارد خودداری افراد از گشودن ایمیل‌های مشکوک است، چرا که چنین ایمیل‌هایی با هدایت افراد به صفحات تقلبی، سبب سرقت اطلاعات شخصی آنها می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.