کد مطلب: 

10538

جاسوسی آمریکا به ژاپن هم کشیده شد

دولت ژاپن روز سه شنبه دریافت در میان کشورهایی بوده است که آژانس امنیت ملی آمریکا از آنها جاسوسی می کرده است.

 

به گزارش سیتنا به نقل از واحد مرکزی خبر،‌ بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز و درپی افشاگری ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا  درباره جاسوسی های آمریکا از کشورهای دوست و دشمن ،  آژانس امنیت ملی آمریکا از قابلیت های فنی ژاپن نیز جاسوسی می کرده است.

 

بر اساس این گزارش، ژاپن نیز در فهرست کشورهایی قرار داشته است که آمریکا بر اساس طرح آژانس امنیت ملی در سال 2007 از آنها جاسوسی می کرد.

 

نیویورک تایمز همچنین گزارش داد، آژانس امنیت ملی امریکا در زمینه توانایی ژاپن در دست یابی و تولید « فناوری های راهبردی حیاتی » از توکیو جاسوسی می کرده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین  به طرح های سیاست خارجی ژاپن ذینفع بود و می خواست مطمئن شود آمریکا در زمینه اقتصادی در سومین اقتصاد بزرگ جهان دست بالا را دارد.

دولت  آمریکا هنوز درباره موضوع جاسوسی از ژاپن با مقامات این کشور گفتگو نکرده است اما اقدام مشابه آمریکا خشم کشورهایی همانند برزیل و آلمان را بر انگیخته است.

 

شبکه تلویزیونی ان اچ ک ژاپن به نقل از یکی از خبرنگاران مستقر در واشنگتن گزارش داد، آژانس امنیت ملی آمریکا به صورت منظم درشبکه های مخابراتی  همه هم پیمانانش از طریق شنود مکالمات تلفنی و دیگر تکنیک های پیچیده تر جاسوسی می کرده است.

 

دیگر گزارش های منتشر شده نیز حاکی است ، کنسولگری های محلی و پایگاه های نظامی آمریکا تجهیزات مخفی و بسیار ویژه ای برای جاسوسی در شبکه های مخابراتی دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-05 20:10

افزودن دیدگاه جدید