کد مطلب: 

1048

پیش بینی کاهش رشد بازار جهانی خدمات مخابراتی در سال 2012

پیش بینی کاهش رشد بازار جهانی خدمات مخابراتی در سال 2012

به علت بی‌ثباتی و ناپایداری اقتصاد جهان، رشد بازار جهانی خدمات مخابراتی از 7 درصد در سال 2011 به حدود 4 درصد در سال 2012 کاهش خواهد یافت.

 

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا و بر اساس پیش‌بینی موسسه تحقیقاتی پیرامید، مجموع درآمد جهانی حاصل از خدمات مخابراتی در سال 2012 به 1/7 (یک و هفت دهم) تریلیون دلار می‌رسد که 2/4 (دو و چهار دهم) درصد از کل تولید ناخالص داخلی در جهان را تشکیل می‌‌دهد.

 

در این میان، بازار فناوری باند وسیع همراه (MBB) بیشترین رشد را در سال 2012 تجربه خواهد کرد که توسعه گسترده تجهیزات کامپیوتری همراه پرسرعت از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز به تسریع این رشد کمک شایانی خواهد کرد.

 

همچنین، هر چه قیمت این تجهیزات کامپیوتری کاهش می‌یابد، ضریب نفوذ این فناوری در بازارهای نوظهور نیز افزایش می‌یابد.

 

سایر روندهای کلیدی در سال 2012 که مؤسسه پیرامید پیش­بینی کرده ،عبارتند از:

 

تعداد مشترکان موبایل از مرز 6 میلیارد نفر در ماه فوریه خواهد گذشت، در حالی که این آمار در منطقه آسیا ـ اقیانوسیه در ماه ژانویه از مرز 3 میلیارد نفر خواهد گذشت.

 

هندوستان از چین پیشی خواهد گرفت و به بزرگترین بازار موبایل جهان از لحاظ تعداد مشترکان مبدل خواهد شد. فناوری وایمکس کنار گذاشتن تدریجی خود در منطقه آسیا را تجربه خواهد کرد؛ و اپراتورهای این منطقه به فناوری (LTE (Long-term-evolution روی ‌می‌آورند.

 

ضریب نفوذ باند وسیع در جهان از 10 درصد فراتر می‌رود. این امر فرصتی را فراهم می‌آورد تا مشتریان به اطلاعات دیجیتالی، سرگرمی­ها و خدمات ارزش افزوده بیشتری دسترسی داشته باشند.

 

تجارت بازار جهانی گوشی­های موبایل بیشتر از 200 میلیارد دلار خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-12-25 16:57

افزودن دیدگاه جدید