کد مطلب: 

10448
نحوه‎ی پاسخگویی عجیب به یک خبرنگار!
نحوه‎ی پاسخگویی عجیب به یک خبرنگار!

مدیر یک سایت خبری در حوزه ارتباطات در پی طرح پرسش‌ها، انتقادات و ابهاماتی پیرامون عملکرد اپراتور سوم تلفن همراه، به جای دریافت پاسخ، تهدید شد.

 

به گزارش سیتنا، عبدالله افتاده مدیر سایت 90ICT و دبیر سرویس ارتباطات روزنامه فناوران اطلاعات در گفت و گوی دیروز خود با خبرنگار موبنا، از تهدید تلفنی و پیامکی خود خبر داد و مدعی شد : صبح امروز یکی از دوستان مشترک اینجانب با مدیر عامل رایتل که کارمند یکی از اپراتورهای رقیب رایتل است، با بنده تماس تلفنی داشته و پرسید، مشکل شما با رایتل چیست؟

وی ادامه داد: من نیز در پاسخ به ایشان گفتم ما با کسی مشکل نداریم حرف من به عنوان یک روزنامه‌نگار این است که رایتل با پول بیت‌المال ایجاد شده و یک پروژه و طرح ملی است که منافع مردم را نیز شامل می‌شود، از این رو با کسی مشکل شخصی ندارم.

وی افزود: به ایشان گفتم ما سوال می‌کنیم و سوال مردم است، انتظار هم داریم همچون سایر اپراتورها که پاسخ می‌دهند به جای پاسکاری خبرنگار، پاسخگو باشند، اما تعجب می‌کنیم از اپراتور سوم که بحث فرهنگ سازی در فناوری‌های نوین را هم پیگیری می‌کند، از منظر ارباب رعیتی به رسانه‌ها نگاه می‌کند.

افتاده گفت: در نتیجه توضیحاتی که به ایشان ارایه کردم و  اصرار اینجانب به انجام رسالت حرفه ای و رسانه‌ای، تماس ما پایان یافت و نزدیک به نیم ساعت بعد ایشان پیامکی با این مضمون برای بنده ارسال کرد: "صدری فقط هشدار داد، به نظر من کوتاه بیا".

 

مدیر سایت نودآی‌سی‌تی گفت: با وجود سابقه کاری یک دهه‌ای در حوزه ارتباطات کشور و شناختی که از این حوزه دارم تا کنون شاهد چنین برخوردی نبوده و این ماجرا موجبات تعجب اینجانب را به دنبال داشت از این رو با تعدادی از دوستا ن و همکاران رسانه‌ای در خصوص ماجرای این تماس مشورت کرده و در نهایت به توصیه دوستان قرار بر اطلاع‌رسانی این موضوع شد.

 

وی ادامه داد: اگرچه امیدوارم این موضوع صحت نداشته باشد و شاهد چنین رویکرد و برخوردی از سوی مدیر عامل جدید رایتل نباشیم، اما وظیفه رسانه‌ای حکم می‌کرد که این ماجرا به منظور تایید یا تکذیب مدیران این اپراتور رسماً اطلاع رسانی شود.

 

افتاده ادامه داد: لازم به ذکر است رایتل در طول دو سال آغاز به کار  خود با وجود تغییر چهار مدیر عامل نیز بارها مورد سوال و انتقاد نه تنها اینجانب بلکه بسیاری از رسانه‌ها واقع شد که در مواقعی پاسخ لازم ارایه شد و گاهی نیز این پرسشها بی پاسخ ماند، اما با این وجود بازهم فشار و پیغامی برای تهدید رسانه‌ها درکار نبود.

 

وی ادامه داد: اما در طول مدت کوتاه تغییر مدیریت رایتل، تلاش رسانه‌ها برای دریافت پاسخ ادامه داشت که نمونه آن را حتی امروز در روزنامه ایران که متعلق به دولت است نیز شاهد بودیم و مدیر این اپراتور پاسخگوی این رسانه‌ هم نبوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: مدیران رایتل این را هم فراموش نکنند که رسانه‌ها در مواقع مورد نیاز همواره در کنار رایتل بوده و اخبار خدمات و فعالیت‌های ایشان را پوشش داده‌اند، اما گاهی نیز رسانه‌ها پرسش‌هایی دارند که باید پاسخ داده شود و انتظار تعریف و تمجید محض نداشته و به سوالات و ابهامات نیز پاسخ دهند، نه این که تهدید کنند.

 

مدیر سایت نود‌آی‌سی‌تی در پاسخ به این پرسش که چرا این سایت عمدتا اخبار منفی را پوشش می‌دهد، نیز گفت: این استنباط در نتیجه عدم پاسخگویی این اپراتور و سایر مراجع به وجود آمده است و در صورت دریافت پاسخ، این سایت هیچگاه بنایی بر تخریب هیچ اپراتوری ندارد، لذا علت وجود مطالب و ابهامات منتشره در این سایت انباشت پرسش‌ها از گذشته تا کنون و عدم پاسخ اپراتورها و نهادهای نظارتی است.

 

افتاده به طرح برخی انتقادات مطروحه از رایتل پرداخت و گفت: آیا پرسش‌هایی همچون ضعف پوشش شبکه رایتل، مشکلی که به جذب مشترکان رایتل لطمه زده است، عدم تناسب میان هزینه‌های تبلیغاتی و تعداد مشترکان این اپراتور، ابهام در پرداخت حق السهم دولت، دلایل تاخیر در تعهدات پروانه‌ای و غیره مسایل شخصی محسوب می‌شوند؟

 

وی ادامه داد : ذکر این نکته نیز ضروری است که همه این سوالات از نهاد ناظر یعنی سازمان رگولاتوری نیز پرسیده شده که این پرسش‌ها همواره بی پاسخ مانده و تاییدی دیگر بر این مساله‌ است که مواضع شخصی در کار نیست.

 

به گفته افتاده، اگرچه شاید اپراتور حق داشته باشد بنا بر مشکلاتی پاسخگو نباشد، اما از رگولاتوری انتظار می‌رود که حق دولت و مردم را در این زمینه مطالبه کند که تا کنون سکوت کرده و وزیر محترم ارتباطات و بازرسی این وزارتخانه نیز به این مسایل ورود نکرده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه رایتل تاکنون اقدام به برگزاری نشست خبری برای پاسخ به رسانه‌ها نکرده گفت: تصور بر این بود با تغییر دولت و مدیر عامل این اپراتور، رسانه‌ها بتوانند با طرح پرسش‌ها و نقاط ضعف و دریافت پاسخ‌های لازم زمینه تسهیل و کمک به رایتل را فراهم کنند.

 

مدیر سایت نود‌آی‌سی‌تی با اشاره به این که ما در انتهای همه مطالب خود هم ذکر کرده‌ایم که آماده دریافت پاسخ این اپراتور و سازمان رگولاتوری هستیم گفت: اما تصور ما این است که آقایان نتوانستند به سوالاتی که برگرفته از پروانه این اپراتور است جواب دهند و هیچ پاسخی از طرف روابط عمومی رایتل و رگولاتوری دریافت نکردیم.

 

وی در پایان یادآور شد: مستندات تهدید مذکور نزد اینجانب باقیست و در صورت نیاز قابل ارایه به مراجع ذیصلاح و حتی مدیران رایتل نیز هست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-03 10:16

افزودن دیدگاه جدید