کد مطلب: 

1003

رحیمی تاکید کرد: ضرورت توسعه ی خدمات الکترونیکی در روستاها

رحیمی تاکید کرد: ضرورت توسعه ی خدمات الکترونیکی در روستاها

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه توجه به روستاها از ابتدای انقلاب تاکنون همواره یکی از اولویت های نظام بوده است، اظهار داشت: امروز به جایگاهی رسیده ایم که باید جهش بزرگی در توسعه خدمات و خدمت رسانی بیشتر به روستاییان ایجاد کنیم.

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی، در مراسم افتتاحیه سومین همایش خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی گفت: روستاها یکی از مراکز اصلی تربیت و نشو و نمای انسان های بزرگ هستند و شخصیت های بزرگ و برجسته ای در طول تاریخ از روستاها برخاسته اند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه مهیا شدن امکانات زندگی همچون مسکن و اشتغال را از ضرورت های لازم برای ماندن روستاییان در روستاها برشمرد و گفت: اگر شرایط لازم برای زندگی در روستاها فراهم شود نه تنها روستاییان به شهرها مهاجرت نمی کنند بلکه شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود.

رحیمی با بیان اینکه امروز وضعیت مسکن در روستاها متحول شده و قابل مقایسه با گذشته نیست، خاطر نشان کرد: در گذشته اکثر خانه های روستایی از گل و کاهگل ساخته شده بود اما امروز شاهد آن هستیم که واحدهای مسکونی فراوانی در روستاها احداث شده و بسیاری از خانه های ساخته شده در گذشته بازسازی یا مقاوم سازی شده اند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تامین نیاز روستاییان به مسکن از برنامه های اصلی دولت است، گفت: در حال حاضر برای احداث 2 میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در کشور برنامه ریزی شده است که 800 هزار واحد آن مربوط به بخش روستایی است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت گسترش دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه خدمات الکترونیکی در روستاها خاطر نشان کرد: اگر این خدمات به اندازه کافی در روستاها فراگیر شود از ترددها و اتلاف وقت و بنزین کاسته می شود و روستاییان از رفت آمدهای مکرر برای مراجعه به پزشک و انجام دیگر امور بی نیاز خواهند شد.

رحیمی از همه مسوولان خواست امروز که دولت به دنبال ریشه کن شدن بیکاری و مسکن دار ساختن همه متقاضیان مسکن می باشد، در جهت فراهم شدن امکانات لازم برای ماندن روستاییان در روستا تلاش کنند.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها تصریح کرد: هدف اصلی دولت از اجرای این قانون برقراری عدالت در سطح کشور بود چرا که در گذشته دهک های بالا و ثروتمندان بیش از دیگران از امکانات دولت برخوردار می شدند اما امروز با اجرای این قانون بهره مندی و برخورداری روستاییان و دهک های پایین جامعه نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

رحیمی در ادامه از طرح جدید دولت برای بهبود وضعیت معیشتی روستاییان خبر داد و گفت: دولت برنامه هایی دارد که قرار است بر اساس آن منابع طبیعی و ملی و بخش هایی از اراضی بی استفاده برای مدت معینی در اختیار خانواده های روستایی قرار گرفته تا در این زمین ها به کشاورزی مشغول شوند و علاوه بر افزایش میزان تولید کشور درآمد خود را نیز بیافزایند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: یکی دیگر از برنامه های دولت ارائه وام به خانواده های روستایی است به این صورت که سرپرست هر خانواده روستایی بتواند با ارائه موافقتنامه کتبی قراردادی را با بانک منعقد کند تا یارانه های آن خانواده به عنوان وثیقه تلقی شده و دولت با ارائه وام های مناسب زمینه خوداشتغالی آنها را فراهم کند.

معاون اول رئیس جمهور از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست ترتیبی اتخاذ نماید تا ارائه خدمات به کارکنان شرکت های مخابراتی و همچنین کارگزاران این وزارتخانه بیش از گذشته ارائه شود.

یادآور می شود، رحیمی پیش از حضور در این همایش از نمایشگاهی که در حاشیه سومین همایش خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی برپا شده بود، بازدید کرد.
 انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-12-19 10:48

افزودن دیدگاه جدید