کد مطلب: 

292466

ضرورت به کارگیری ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در فرآوری محصولات معدنی

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر از دانش و تکنولوژی روز در حوزه محصولات معدنی بی‌بهره باشیم، امکان رقابت در بازارهای جهانی را نخواهیم داشت، بنابراین باید تمام توان خود را برای به کارگیری ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان به کار بریم.
ضرورت به کارگیری ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در فرآوری محصولات معدنی

به گزارش سیتنا، علی جدی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت معادن در کشور، گفت: معادن علاوه بر اینکه در شرایط تحریمی، جایگزین مطمئنی برای درآمدهای نفتی هستند، جزو درآمدهای پایدار در بودجه نیز محسوب می‌شوند و امکان تحریم این منابع نیز به دلیل اینکه بسیاری از کشورهای دنیا به محصولات معدنی نیاز دارند، وجود ندارد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین راهکارهای کسب ثروت از معادن را صادرات محصولات معدنی دانست و ادامه داد: وزارت صمت باید تمام تلاش خود را برای تبدیل محصولات اولیه معادن به محصول نهایی به کار برد زیرا خام‌فروشی معادن موجب می‌شود نه تنها از ارزش افزوده قابل توجهی که این بخش می‌تواند، برای ما به همراه داشته باشد، محروم شویم، بلکه فرصت سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در حوزه فرآوری مواد معدنی را نیز از دست می‌دهیم.

وی در نظر گرفتن تسهیلات ارزان قیمت برای بخش معدن را از جمله راهکارهایی دانست که می‌تواند مشوقی برای سرمایه‌گذاران باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه استفاده از ظرفیت معادن می‌تواند علاوه بر درآمدزایی، اشتغالزایی مناسبی را نیز برای کشور داشته باشد اما نسبت به این حوزه بی‌توجهی شده، حال آنکه سایر کشور از پتانسیل‌های خود استفاده حداکثری دارند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: اگر از دانش و تکنولوژی روز در این حوزه بی‌بهره باشیم، امکان رقابت در بازارهای جهانی را نخواهیم داشت، بنابراین باید تمام توان خود را برای به کارگیری ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان به کار بریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-18 11:54

افزودن دیدگاه جدید